فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نفوذ که ازسوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: ما باید نفوذ آمریکا، اسرائیل و کسانی که مخالف منافع ملت هستند را جدی بگیریم و مردم همیشه درصحنه باید با هوشیاری تمام از نفوذ آمریکا جلوگیری کنند.

مردم همیشه درصحنه با هوشیاری تمام از نفوذ آمریکا جلوگیری کنند

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در دومین نشست فصلی پلیس راهور ناجا با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب اسلامی که آمریکا دشمن اصلی ملت است، اظهارکرد: این شعار توهم نیست بلکه حقیقت دارد؛ از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا اکنون هرجا خسارت مادی و معنوی به مردم وارد شده است، آمریکا پشت پرده بوده اگر تاریخ را هم مطالعه کنیم بیشتر متوجه این موضوع خواهیم شد.
وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که آمریکا دشمن اصلی ماست و زیر بار ظلم نمی رویم، افزود: این فرمایش با پشتوانه علمی بیان شده است ما باید روحیه استکبار ستیزی را در خود، خانواده و سازمان حفظ و ارتقاء دهیم. تجربه ثابت کرده در جاهایی که با یکدیگر کاملا هماهنگ بوده ایم در نهایت خود دشمنان ضربه خورده اند.
وی ادامه داد: کشورهایی که با آمریکا هم پیمان بوده اند سرنوشت آنها را هم دیده ایم . آمریکا به عنوان منجی وارد کشورهای عراق ، پاکستان و افغانستان شد. اما در نهایت دیدیم که چه بلایی بر سر مردم آورد. در هر جایی که یگ گروه تروریستی هست که منافع مردم را لگدمال می کند باز هم پشت پرده آمریکا ست و مصداق روشن آن هم داعش است.
سردار اشتری با اشاره به جنایت های گروه های سلفی و داعش در کشورهای اسلامی تصریح کرد: جنایت هایی که توسط این گروه های تروریستی انجام می شود در هیچ کجا به این شدت ندیده ایم . در شهرهای حلب، موصل جنایت هایی انجام دادند که روی هیتلر را هم سفید کرده اند. مثل تجاوز ، قتل، شکنجه و ...
رئیس پلیس کشورادامه داد: آمریکا دم از حقوق بشر و حمایت از حقوق حیوانات می زند و برای ما اطلاعیه می دهد که حقوق بشر را رعایت نمی کنیم با این کارها برای خود ظاهر فریبنده ای ساخته است اما می بینیم که چقدر با این ظاهر فریبنده جنایت می کند.
سردار اشتری با بیان اینکه آمریکا دم از حقوق زندانیان می زند ادامه داد: ببینید که در زندان های آمریکا چه می گذرد اینها همه واقعیت است و ما وظیفه داریم که نفرت خود را به سران آمریکا با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری بیشتر حفظ کنیم ؛ گول عوام فریبی های آمریکا را نخوریم آنها طوری رفتار می کنند که انگار بیشترین مدافع مردم هستند.
وی گفت: ملت شریف ایران با حضور در تمام عرصه ها، آگاهی خود را ثابت کرده اند( در دوران دفاع مقدس، در فتنه 88 و مقاطع مختلف).
سردار اشتری گفت: امیدواریم با هوشیاری مردم دشمنان به اهداف خود نرسند و مطمئن باشید که رسواتر از گذشته خواهند شد.
وی با اشاره به محرم و صفرافزود: همیشه برای انقلاب اسلامی از ماه های حساس و سرنوشت ساز بوده است درپیروزی انقلاب اسلامی ایام محرم و صفر نقش موثری داشته است. مردم با عشق و ارادت به اهل بیت در راه امام حسین (ع) قدم بر می دارند.
وی ادامه داد: افرادی که در جنگ تحمیلی نیز حضور داشته اند به خوبی می دانند که حال و هوای جبهه ها در ایام محرم و صفر تغییر می کرد در واقع به گونه ای حال و هوا معنوی، جهادی و سرنوشت ساز می شد که بسیاری از عملیات ها نیز در همین ایام بود.
سردار اشتری با تأکید بر این که ایام محرم و صفر در رشد و تعالی فرهنگ غنی اسلامی و انقلاب موثر بوده است ادامه داد: تبلیغاتی که در فضای مجازی و حقیقی علیه آرمان هایمان انجام می شود همیشه با حضور مردم در این مراسم ها و هیئت های عزاداری تغییر می کند.
وی عنوان کرد: مردمی که در تکایا و حسینیه ها و منازل به عشق امام حسین (ع) در واقع کار فرهنگی عمیق انجام می دهند نوعی مقابله با هجمه فرهنگی دشمن است.
سردار اشتری گفت: این ایام برای ما و سازمان ایام سرنوشت سازی است ما باید از ایام محرم و صفر بهره ببریم و عزاداری ها تنها به این دو ماه محدود نکنیم.
سرداراشتری در ادامه به همایش فصلی پلیس راهور ناجا نیز اشاره کرد و گفت: پلیس راهور نقش خوبی را درتأمین نظم و امنیت ترافیکی ایفا کرده است و سابقه کار و نتیجه این اقدامات پلیس بر کسی پوشیده نیست اما بنده توصیه هایی دارم که برگرفته از تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست های ناجا است که مصوب شده و باید مدنظر باشد.
وی ادامه داد: توصیه های بنده فرمایشات مورد تأکید مقام معظم رهبری است که در حکم انتصاب بنده نیز به آن تأکید داشته است یکی از این توصیه ها کاهش تلفات و تصادفات جاده ای است. مقام معظم رهبری می فرمایند: حتی یک کشته هم زیاد است ما باید به سمتی برویم که تلفات جاده ای هر روز کاهش پیدا کند و آمارمان تا پایان سال یک آمار منطقی باشد.
اشتری گفت: حدود 297 نفر نسبت به سال گذشته کاهش تلفات داشته ایم این آمار تا قبل از شهریور 6 یا 7 درصد بوده است. باید تا پایان سال 10 درصد کاهش تلفات داشته باشیم. البته سخت است اما باید تمام توان مان را به این سمت سوق دهیم . سهم دستگاه ها در امر کنترل ترافیک شهری و جاده ای باید مشخص شود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری جامعه را مانند فرزندان خود می دانند پس ما باید تلاش کنیم وهمه دستگاه ها نیز مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.
سرداراشتری با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت پلیس افتخاری در اولویت باشد ادامه داد: ما باید از ظرفیت های مردمی در قالب بسیج و همیار پلیس استفاده کنیم و باید استفاده از این ظرفیت طی امسال و سال آینده افزایش پیدا کند ضمن اینکه بسیاری از مردم نیز برای همکاری با ما علاقه بسیاری دارند.
فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه پلیس راهور باید اخلاق محور باشد گفت: رفتار و اخلاق مأموران راهور حین اعمال قانون باید منطقی ، قاطع و توأم با مهربانی باشد. اگر این موارد از سوی پلیس رعایت نشود برای ما هزینه خواهد داشت شما مأموران نیز باید کنترل کامل داشته باشید و درجایی که برخورد نیاز بود جریمه و اگر در جایی تشویق نیاز بود دریغ نکنید. ما باید اعتماد مردم را به نیروی انتظامی خصوصا پلیس راهور روز به روز ارتقاء دهیم.
وی با اشاره به اینکه اکنون فصل زمستان را پیش رو داریم و اجرای طرح زمستانی برای ما اهمیت دارد، افزود: این طرح از 23 آذر آغاز و تا 23 اسفند ادامه دارد. با توجه به اهمیت این طرح استان هایی که از نظر جوی و آب و هوایی وضعیت نامساعدی دارند و با یک بارندگی اوضاع زندگی آنها از حالت طبیعی خارج می شود باید برای اجرای طرح زمستانه تمام دستگاهها آماده باش باشند.
سرداراشتری همچنین به قرارگاه اربعین اشاره کرد و گفت: سال گذشته پلیس راهور تجربه های خوبی در مرزهای شلمچه، مهران و چزابه کسب کرد امسال هم اربعین از هر جهت برای ما مهم است. مهمترین انگیزه ما خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است بنابراین باید نظم و امنیت در هر دو کشور خصوصا در حوزه های ترافیکی برقرار کنیم.
وی تأکید کرد: باید با جدیت برنامه های قرارگاه اربعین توسط پلیس راهور به سرانجام برسد. ما توانسته ایم تعداد گیت ها را به 96 گیت افزایش دهیم . ضمن اینکه باید تردد زائران حسینی را از مبدا تا مقصد کنترل کنیم.
فرمانده ناجا تأکید کرد: باید برای تقویت تجهیزات نوین الکترونیکی و سامانه های هوشمند کنترل ترافیک، نیروی انتظامی و دیگر مسئولان پای کار باشند.
سردار اشتری به برخورد قاطع پلیس راهور با هنجارشکنان و کسانی که شئونات اسلامی رعایت نمی کنند تأکید کرد و گفت: پلیس راهور باید در شهرها و جاده ها موضوع رعایت شئونات اسلامی و هنجارهای اسلامی را در اولویت کاری خود قرار دهد. احترام به ارزش های انقلابی از اولویت های ماست. برخی رانندگان با ایجاد آلودگی صوتی، دوردور کردن در سطح شهر و ایجاد مزاحمت برای مردم و دیگر خودروها به آرامش و آسایش مردم متجاوز می کنند.
وی تأکیدکرد: برای ما پورشه یا پراید فرق نمی کند راننده خودرویی که به رعایت قانون و مقررات قانون اهمیتی نمی دهد قطعا با برخورد پلیس البته با رعایت ادب و مهربانی روبرو می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.