ظریف در مورد تشکیل کمیته نظارت بر برجام گفت: همانطور که قبلاً گفته‌ام این موضوعی است که در چارچوب شورای عالی امنیت ملی در حال پیگیری است و وزارت امور خارجه به عنوان عضوی از شورا در آن حضور دارد و رئیس جمهور و اعضای شورای عالی امنیت ملی نیز در این ارتباط در حال بحث و گفت‌وگو هستند.

مشغول پیگیری دستورات مقام معظم رهبری در مورد اجرای برجام هستیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، محمدجواد ظریف در حاشیه همایش روز جهانی مقابله با آثار جنگ در محیطی زیست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور مشغول پیگیری دستورات مقام معظم رهبری در مورد اجرای برجام و مسائل مرتبط با آن است، گفت: در اجلاس گذشته وین در ارتباط با سوریه مباحثی را با طرف‌های مقابل مطرح کردیم و گفت‌وگوهایی را انجام دادیم که این گفت‌وگوها ادامه دارد.

ظریف همچنین در مورد اجلاس وین در ارتباط با سوریه و اینکه آیا وی ریاست هیأت ایرانی را در این اجلاس بر عهده خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه برگزاری این اجلاس با سفر رئیس جمهور به اروپا همزمان شده است،‌ ما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که در چه سطحی شرکت کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با فاجعه منا و پیگیری‌های وزارت امور خارجه در ارتباط با این موضوع خاطرنشان کرد: ما همچنان مشغول جمع‌آوری مستندات هستیم و تأکید داریم که باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا مشخص شود چه اتفاقی افتاده است.

وزیر امور خارجه کشورمان به اهمیت پیگیری حقوق جان‌باختگان این فاجعه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه وزارت امور خارجه در این ارتباط پیگیری‌هایش را ادامه می‌دهد، افزود: متأسفانه عربستان در این زمینه همکاری‌های کافی را شکل نداده و ما در حال گفت‌وگو و مذاکره با کشورهای دیگر هستیم تا ببینیم چه اقدامات دیگری می‌توانیم انجام دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.