قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "وام خودرو، شمشیری دولبه" تا "زنگنه سوار بر ماشین زنجانی!"

رئيس دفتر مقام معظم رهبري در نامه‌اي به معاون اول رئيس‌جمهور چهار توصيه مقام معظم رهبري به منظور اجراي موفق برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي را ابلاغ كردند. در همین راستا روزنامه "قدس" با بیان اینکه "شرایط اجرای موفق اقتصاد مقاومتی به معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد" در تیتر یک خود نوشت: "4 توصیه اقتصادی رهبر انقلاب به دولت"

روزنامه "جوان" هم خبر از "4توصیه رهبر انقلاب به دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی" داد و نوشت: "اقتصاد مقاومتی مجزا از برنامه ششم نباشد"

روزنامه "کیهان" نیز در این خصوص نوشت: "4توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت درباره اجرای اقتصاد مقاومتی"

***

پادوهای دیروز جریان نفوذ عبرت امروز

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "کیهان بررسی می کند: پادوهای دیروز جریان نفوذ عبرت امروز"؛ این روزنامه می نویسد: "جریان نفوذ تنها مربوط به امروز نیست و نگاهی به گذشته نه چندان دور و سوابق نفوذی‌های دیروز که امروز آشکارا در خدمت اهداف و برنامه‌های دشمنان ایران هستند، عبرتی است برای کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه خطر نفوذ را جدی نمی‌گیرند."

در بخش دیگری از این یادداشت نوشته شده است: "در دوره اخیر نیز دشمن بهترین راه برای رسیدن به اهداف خود را پروژه نفوذ می‌داند. آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند بدون صاف شدن جاده به دست یک جریان نفوذی داخلی، امکان رسیدن به اهداف درباره جمهوری اسلامی ایران در حد صفر است. نفوذی‌ها ماموریت دارند چهره منفور آمریکا را در افکار عمومی بزک کنند. آمریکایی که کارنامه‌اش پر از پرونده‌های جنایت و خیانت به ملت ایران است باید به آمریکایی بشردوست، اهل تعامل و مذاکره، دارای منافع مشترک با ایران و... تبدیل شود."

***

زنگنه سوار بر ماشین زنجانی!

روزنامه "ابتکار" از "ادعای متهم نفتی درباره داشتن 22میلیارد یورو پول نقد" نوشته است. در تیتر این مطلب می خوانیم: "زنجانی: دوست ندارم زنگنه سوار ماشینم شود!"

روزنامه "آفتاب یزد" هم در تیتری مشابه و به نقل از بابک زنجانی در هفتمین جلسه دادگاه؛ نوشت: "دوست ندارم زنگنه سوار ماشینم شود!"

روزنامه "وطن امروز" نیز به نقل از "زنجانی" نوشت: "اموالم را به زنگنه ندهید!"

"عصرایرانیان" نیز به نقل از "معاون دادستان تهران" می نویسد: "بازگرداندن پول بابک زنجانی از رستم هم برنیامد."

روزنامه "شهروند" هم به طرح این سئوال پرداخته است: "حامی مالی بابک زنجانی وجود خارجی دارد یا خیالی است؟" در تیتر این روزنامه می خوانیم: "در جست و جوی «شیخ حشر»"

***

وام خودرو، شمشیری دولبه

روزنامه "جوان" یادداشتی دارد با عنوان "اولویت وام خودرو به وام ازدواج در ترازوی تدبیر"؛ در این متن از "فروش خودروی چینی با وام 25میلیونی به رغم تکذیب وزیر" می خوانیم.

"وطن امروز" هم در خصوص وام 25میلیونی خرید خودرو می نویسد: "وام 25میلیونی نه 7ساله شد و نه 16درصدی!"

این روزنامه می نویسد: "دومین روز از ثبت‌نام متقاضیان استفاده از تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو در حالی سپری شد که نمایندگی‌های خودروسازان از روز ابتدایی خلوت‌تر بود. استقبال قابل توجه در روز اول ثبت‌نام از متقاضیان استفاده از وام 25 میلیون تومانی به خودروسازان ‌این اطمینان را داد که انبارهای پر آنها خالی خواهد شد و به‌راحتی می‌توان این طرح را بسته خروج خودروسازان از رکود نامید! شاید همین اطمینان خاطر موجب شده خودروسازان سختگیری خود را بیشتر و شرایط محدودتری برای متقاضیان فراهم کنند. مثلا از ابتدا قرار بود بازپرداخت وام خودرو 4 تا 7 ساله شود اما خودروسازان زیر بار آن نرفتند و بازپرداخت را یک تا 4 ساله در نظر گرفتند."

روزنامه "شهروند" از آخرین وضع از تسهیلات خودرو و کارت های اعتباری نوشته است. در تیتر این خبر می خوانیم: "37هزار خودرو 30ساعته فروش رفت"

این روزنامه می نویسد: "درحالی کمتر از ٣ روز از شروع طرح اعطای تسهیلات برای خودرو و کالا می‌گذرد، خبرهای زیادی از استقبال عمومی از این طرح شنیده می‌شود. این توجه عمومی که به رونق فروش خودرو منجر شده است، تا حدی که درهمان نیمه روز اول حدود ٥‌هزار خودرو فروش رفت."

روزنامه "آفتاب یزد" نیز از "وام خودرو" به عنوان "شمشیری دولبه" یاد کرده است.

***

با یک اخطار جلوی جمع آوری سانتریفیوژها را گرفتیم

روزنامه "عصرایرانیان" در تیتر یک خود نوشت: "دبیر شورای عالی امنیت ملی تایید کرد؛ اخطار به دولت برای جمع آوری غیرقانونی سانتریفیوژها"

روزنامه "جوان" هم تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "ترمز شتابزدگی در اجرای برجام کشیده شد"؛ این روزنامه به نقل از "شمخانی" می نویسد: "با یک اخطار جلوی جمع آوری سانتریفیوژها را گرفتیم"

"جوان" نوشت: "براي اولين بار بحث آغاز جمع آوري سانتريفيوژ‌ها را علي اكبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي در توكيو و در نشست خبري با خبرنگاران بيان كرد. انتشار اين خبر و بحث تعجيل در اجراي تعهدات ايران در برجام بدون لغو تحريم‌ها سبب شد كه برخي نمايندگان مجلس به اين مسئله معترض شوند، از جمله در همين زمینه ۲۰ نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز در تذكري به حسن روحاني رئيس‌جمهور خواستار توقف دستور جمع‌آوري سانتريفيوژهاي فردو و نطنز شدند."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    19 1
    وام میدهند برای خودرو ولی برای کارهای و اقتصاد مقاومتی نمی دهند
  • جاوید IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    14 7
    پیشنهاد میکنم از این به بعد از ورود دانشجویان به انگلیس و آمریکا برای تحصیل جلوگیری بشه .یا از کسانی که طولانی مدت در این دو کشور زندگی یا تحصیل کردن در پست های حساس استفاده نشه .یکی از مهمترین راههای نفوذ همین دانشجویان میتونن باشن .
  • جاوید IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    21 9
    شتابزدگی در از بین بردن(همون برچیدن که فرقی با نابودی نداره) سانتریفیوژها نشون میده برخی ها اگه نظارت روی سرشون نباشه خیلی کارها میخوان بکنن!!!!!وای به روزی که همه(شورای امنیت،مجلس و...) با دولت موافق باشن و منتقدی نباشه.خدا به داد برسه !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • اتاق فکر IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    8 0
    کلا هر کی میتونه میخوره و میبره ، خودرو سازها هم کلاه گشادی سر مردم میذارند،مردم هم راضی ،مشکل ما کیفیت نبود فقط پول کافی نداشتیم!!!
  • بینام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    1 0
    راستی تاحالا به این فکر کردهاید که بابک زنجانی بااینکه تاریخ تولدش از همه سالهای انقلاب تا حالا کمتر هولی بیشتر از هر کس دیگر دارایی دارد. ایا از او سوال شده که حتمااین دارایی را با خون دل وتلاش شبانه روزی به دست اورده وایا اگر یک دربدربه هر دلیلی پایش به دادگاه برسد با او به همین سبک بر خورد میشود .البته توجیه می اورند که هر کس باید ....... ولی خدا میدان که چه کسانی پشت بابک هستند و.
  • سرباز سال 64 IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    به خدا مردم گوش دراز نیستند ابرو دارند. از خدا بترسید به قول یک سرباز که سال 64 تو خط مقدم بود میگفت 15سال بعد از اینکه جنگ تموم بشه تاز میشه فهمید کی چکاره بوده کی برا خدا میجنگیده کی برا ناموس کی برا......... در ضمن اون سرباز ارمنی بود اگه زنده است خدا خفظش کنه اگه شهید شده خدا رحمتش کنه ای مسئولین از خدا بترسید.....مال دنیا خوبه نه انجوری...