قدس آنلاین_ هنگامه طاهری_ شهردار مشهد در هفتمین کنفرانس ملی برنامه ریزی و مدیریت شهری که صبح امروز در دانشگاه فردوسی برگزار شد محقق نشدن مدیریت شهری مشهد در مقام عمل را به نقد کشید.

تعریف ما از مدیریت شهری در مقام عمل محقق نشده است

به گزارش قدس آنلاین سید صولت مرتضوی در این خصوص گفت:از جمله مباحثی که پیش روی برنامه ریزان مدیریت شهری است ، مدیریت واحد است و این در حالی است که نه تنها در نوشته ها ، گفته ها و دیدگاه ها بلکه در مقام عمل و اجرا نیز کمیت مان دچار مشکل است و متاسفانه ما برای این مشکل پاسخ منطقی نداریم.

وی همچنین اظهار داشت: در موضوع مدیریت شهری مشخص نشده تامین منابع کافی برای اداره شهربه عهده حکومت است یا مردم و یا تامین این منابع نیازمند همکاری مشترک حاکمیت و مردم است؟

او حتی به محقق نشدن انتظارات و پیش بینی های  هر ساله در بودجه سنواتی اشاره کرد و تاکید کرد که در این شرایط شهرداری مجبور می شود شهر را "به هر قیمتی" اداره کند.

وی در این مورد افزود: با این که با بلند مرتبه سازی موافقم و معتقدم که شهر نه تنها باید به شکل افقی بلکه باید به شکل عمودی هم توسعه یابد، اما با این حال به جایی رسیده ایم که پارک میسازیم وازآن به عنوان منبع درآمد برای بلند مرتبه سازی و گرفتن آسایش مردم به دنبال این گونه معماری استفاده می کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: این نشان می دهد که ما برنامه ریزی مناسبی برای توسعه پایدار شهر نداریم.

وی بیان داشت:از آنجا که جلب مشارکت های مردمی می تواند مشگل گشا باشد ، امید است یکی از خروجی های این همایش چگونگی مشارکت مردم برای توسعه پایدار شهر باشد تا اجبارا برای رسیدن به این  هدف اقدام به فروش شهر نکنیم.

شهردار مشهد علاوه بر این اظهار داشت: بررسی آسیب های ناشی از حاشیه نشینی بر پیکر جامعه،آلاینده های محیط زیست و ارایه تعریف درست از معماری اسلامی_ایرانی از جمله مباحث مورد انتظار به عنوان خروجی این همایش است.

مرتضوی تاکید کرد: بهره گیری صاحب نظران از مقوله های عقل و علم قطعا می تواند به اعتلای مدیریت شهری کمک کند.

وی  اضافه کرد: از آنجا که مدیریت به معنای تدبیر است لذا حسن تدبیر باعث افزایش ثروت و سوء تدبیر باعث از بین رفتن ثروت انباشته شده خواهد شد.و به همین دلیل است که حسن تدبیر در مدیریت شهری بیت الغزل مدیریت است.

به گزارش خبرنگار ما به این همایش ۴۲۰ مقاله رسیده که از بین آنها ۲۰۶ مقاله انتخاب شده است همچنین همایش مذکور با حضور اساتید و اندشمندان دانشگاهی  برای بررسی  مباحث مربوط به توسعه شهری تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.