قدس آنلاین- تبریز: فرمانده ناجا گفت: نتيجه افزايش نرخ جريمه ها و سختگيري در اين حوزه به نفع مردم و خانواده هاي آنها، رانندگان و سرنشينان خودروها است.

آذری زبانان ،توطئه دشمن را خنثي و صف افراد سود جو و فرصت طلب را از خود جدا کردند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سردار "حسين اشتري" در جمع خبرنگاران استان آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه وضعيت مرزها از نظر امنيتي مناسب است، گفت: با هماهنگي هايي که بين سپاه ، ارتش و نيروي انتظامي وجود دارد ، تمام مرزهاي کشور از امنيت کافي برخوردار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است.

 
تاکيد بر ارتقاء تجهيزات فيزيکي و الکترونيکي در مرز
 
وي با تاکيد بر اينکه در اين زمينه هيچ گونه حرکت ضد انقلابي را بدون پاسخ نمي گذاريم، تصريح کرد: نسبت به سال گذشته شاخص هاي امنيتي ‌‌‌‌‌‌‌‌رشد داشته و ان شاءالله‌ ‌با حمايت و کمک دولت به نيروهاي مسلح، بتوانيم مرزها را از نظر تجهيزات فيزيکي و هم از نظر الکترونيکي ا‌رتقا دهيم.
فرمانده ناجا درباره تشکيل کارگروه مبارزه با مواد مخدر با پنج کشور همسايه به اجراي عمليات دريايي مشترک اشاره کرد و گفت: اين عمليات دريايي نتايج خوبي داشت، ‌‌در جلسه اي که با هماهنگي ايران با حضور کشورهاي روسيه، پاکستان و تاجيکستان تشکيل شد ، تفاهم نامه خوبي به امضاء رسيد و اقدامات خوبي انجام شد؛ اميدواريم هماهنگي هاي منطقه اي در راستاي مبارزه با مواد مخدر در اين کشورها جواب دهد.
فرمانده ناجا تاکيد کرد: براي مقابله با ورود و توزيع مواد مخدر نمي توانيم چشم اميد به سازمان هاي بين المللي داشته باشيم و اميدواريم با هماهنگي که اين پنج کشور منطقه اي داشته اند ، شاهد مقابله  جدي تر با اين پديده خانمان سوز باشيم .
سردار اشتري در پاسخ به سوالي مبني بر افزايش نرخ جرايم راهنمايي و رانندگي، بيان داشت: بعد از سه سال با توجه به افزايش تورم، پيشنهاد افزايش نرخ جرايم راهنمايي و رانندگي به دولت ارائه شد و از دولت و مجلس درخواست کرده ايم که مجدداً نرخ اين جرايم بررسي شود؛  اما اين افزايش هنوز عملي نشده که اميدواريم درخواست ما اجرايي شود.
 
نتيجه افزايش نرخ جريمه ها و سختگيري هاي آن به نفع جامعه است
فرمانده ناجا ادامه داد: نتيجه افزايش نرخ جريمه ها و سختگيري در اين حوزه به نفع مردم و خانواده هاي آنها، رانندگان  و سرنشينان خودروها است.
وي بيان داشت: اميدواريم با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي وارتقاء فرهنگ ترافيک ، روز به روز شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده اي باشيم.
 
مبارزه با قاچاق کالا در سايه تقويت زيرساخت ها و همکاري دستگاه هاي ذيربط
اشتري اشاره اي به اقتصاد مقاومتي و پديده مبارزه با قاچاق کالا داشت و تاکيد کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا دستگاههاي متفاوتي دخيل هستند و سهم هر دستگاه مشخص شده، نيروي انتظامي توفيقات بسيار خوبي در اين زمينه داشته است؛ اميدواريم با تقويت زير ساخت ها و همکاري همه جانبه دستگاههاي مربوطه، توفيقات چشمگيري در راستاي مبارزه با قاچاق کالا داشته باشيم.
فرمانده ناجا در خصوص برنامه پخش شده از سوي رسانه ملي که در آن به مردم آذري زبان توهين شده بود، تاکيد داشت: نيروي انتظامي قوياً اين عمل را محکوم مي کند.
وي با تاکيد بر اينکه خوشبختانه مسئولان امر به موقع در اين رابطه موضع گيري کردند، اظهار داشت: هوشياري و هوشمندي مردم آذري زبان که از مُتَشَخِص ترين و با فرهنگ ترين مردم عزيزمان هستند ،توطئه دشمن را خنثي و صف افراد سود جو و فرصت طلب را از خود جدا کردند.
اشتري هدف از سفر به استان آذربايجان شرقي را برنامه ريزي سالانه بيان کرد و گفت: براساس برنامه ريزي و زمانبندي از قبل انجام شده مي بايست از عملکرد سالانه فرمانده انتظامي استان بازرسي و نظارت داشته باشيم ؛ در اين سفر ‌‌‌‌‌‌‌‌مرکز آموزشي حضرت وليعصر (عج) نيز افتتاح مي شود.
فرمانده ناجا به اقدامات خوب فرماندهي انتظامي استان آذربايجان شرقي اشاره کرد و افزود: جرايم استان 6 درصد کاهش و کشفيات مواد مخدر 40 درصد افزايش داشته است.
سردار اشتري با اشاره به امنيت مطلوب آذربايجان شرقي، گفت: الحمدلله وضعيت امنيتي سراسر کشور مطلوب است؛ آذربايجان شرقي هميشه از استان هاي امن کشور بوده که اين امر نشان از همت، تلاش و جديت مسئولان، دستگاههاي نظامي و‌‌‌‌‌ امنيتي و مشارکت موثر مردم استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.