معاون طب سنتی وزیر بهداشت و درمان گفت: ۱۹ سلامت کده در سطح کشور در حوزه طب سنتی فعالیت دارند که کد رشته دانشگاهی نیز به آنها تعلق گرفته است.

فعالیت ۱۹ سلامت کده طب سنتی در سطح کشور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمود خدادوست امشب در حاشیه بهره برداری سلامتکده طب سنتی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سلامتکده با توجه به ظرفیت‌های شهرستان سبزوار و در متراژ 1600 متر ساخته می‌شود.

وی افزود: قبل از اینکه به فکر ایجاد کد رشته و یا دانشکده طب سنتی در شهرستان باشیم باید به سمت ایجاد این سلامتکده براساس معماری ایرانی اسلامی باشیم.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 17 رشته دکتری تخصصی طب سنتی،8 رشته داروسازی طب سنتی و 8 رشته تاریخ پزشکی و میراث مکتوب پزشکی در سطح کشور در حوزه طب سنتی در حال تربیت دانشجو هستند گفت: دو شهرستان سبزوار در استان خراسان رضوی و فسا در استان فارس دارای سلامتکده طب سنتی هستند، اما هنوز رشته طب سنتی ندارند.

خدا دوست با بیان اینکه تعداد 19 سلامتکده در سطح کشور در حوزه طب سنتی فعالیت دارند ،خاطرنشان کرد: امروز درمان و طب سنتی با اقبال جدی مردم مواجه شده که باید با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی پاسخگوی نیاز مردم بود.

وی با بیان اینکه در گذشته ساز و کار خاصی در حوزه نظام سلامت پیش بینی نشده بود، عنوان کرد: در گذشته مجوزی برای راه‌اندازی این سلامتکده‌ها داده نشده بود و متاسفانه همین امر سبب بروز افراط و تفریط‌های مختلفی شده بود.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه با راه اندازی این مراکز نظارت دانشگاه نسبت به ارائه خدمات افزایش می‌یابد عنوان کرد: در شهرستان سبزوار مراکز تحقیقاتی خوبی در حوزه طب سنتی داریم که این امر در آینده منجر به اختصاص کد رشته به این شهرستان می‌شود.

خدادوست افزود: دانشگاه قابلیت‌های لازم را دارد و به صورت پایلوت خدمات طب سنتی را در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سبزوار و یا شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه ارائه می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.