قدس آنلاین: رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تعداد اعضای این باشگاه را ۶۱ هزار و ۵۰۰ محقق اعلام کرد.

۶۱هزار نفر عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد هستند
به گزارش قدس آنلاین، کریم زارع ظهر امروز در حاشیه بیست و سومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی در مشهد، در جمع خبرنگاران گفت: طی فعالیت چند ساله این باشگاه 185 طرح کاربردی به تولید رسیده و بسیاری از آنها نیز وارد بازار شده است.

وی افزود: البته این تعداد طرح کاربردی با توجه به ظرفیت گسترده و قابل توجه 61 هزار و 500 محقق باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خیلی قابل توجه نیست.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از 61 هزار محققی که در این باشگاه حضور دارند 10 هزار نفر بطور دایم و همیشگی فعال هستند و کار می کنند اما قابلیتها بسیار وسیعتر است.
وی افزود: به منظور ایجاد زمینه اشتغال، معاونت تجاری سازی و کارآفرینی در این مجموعه فعال شده و بدین منظور راه اندازی شرکتهای مختلف مرتبط برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در دستور کار است.
زارع ادامه داد: تاکنون 13 شرکت ایجاد شده و ظرف دو سال آینده نیز 110 شرکت دانش بنیان و کارآفرین در 31 استان کشور راه اندازی می کنیم.
وی رابطه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی را با صنایع خیلی خوب توصیف و بیان کرد: بر توسعه این روابط نه تنها با بخش صنعت بلکه حوزه های اجرایی، اجتماعی و فرهنگی نیز تاکید داریم.
او با اشاره به سه دهه نخست فعالیت دانشگاه آزاد با تمرکز بر تثبیت، توسعه آموزش و نیز پژوهش افزود: در دهه چهارم تاکید فعالیت با محوریت فناوری در راستای بیانات مقام معظم رهبری بر تبدیل ایده ها و علم به ثروت است لذا و تلاش می شود.
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر این مبنا فقط در حوزه دانشگاه آزاد سرمایه گذاری نکرده ایم حتی اعضای هیات علمی خارج از کشور و نیز سایر دانشگاهها اعم از دولتی عضو این باشگاه هستند و گامهای خوبی در ایجاد تعامل و تبادل اطلاعات و دانش روز و کاربردی کردن این پژوهشها برداشته شده است.
وی ایجاد 'شهر دانایی' با هدف فراهم کردن زمینه حضور ایرانیان متخصص از سراسر دنیا به این شهر دانش و فناوری را از جمله محورهای مورد توجه باشگاه دانست تا با فراهم کردن شرایط اسکان و حضور آنان در این شهرها زمینه برقراری اتباط لازم با نخبگان و پژوهشگران داخل کشور فراهم شود.
وی از دیگر مباحث مورد توجه برای جلوگیری از خروج نخبگان را تبدیل باشگاه به مجموعه ای مردم نهاد و وقف ذکر و بیان کرد: در این راستا زمینه ای با مشارکت افراد توانمند فراهم شود تا در قالب دهکده های دانش زمینه حفظ و نگه داشت نخبگان و استفاده از ظرفیت و توان آنان در توسعه کشور فراهم شود.
بیست و سومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی که صبح امروز با حضور 400 نفر از متخصصان و فعالان بخش صنعت و دانشگاه در مشهد آغاز شد به مدت دو روز ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.