قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: ۳۵ درصد تردد پیش‌بینی‌شده در خصوص مترو، مربوط به خط یک است.

۳۵ درصد تردد پیش‌بینی‌ شده تبریز در خصوص مترو، مربوط به خط یک است/ نصف جمعیت آذربایجان شرقی در تبریز

به گزارش قدس انلاین از تبریز، صادق نجفی در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز اظهار داشت: در سال 85 هزینه اجرای هر کیلومتر از پروژه مترو، حدود 50 میلیارد تومان بود، با این حال، این هزینه امروز به بیش از 180 میلیارد تومان رسیده است. 

 

وی به وحدت دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در خصوص پروژه مترو اشاره و تصریح کرد: این هماهنگی به قدری دامنه‌دار است که امروز شاهدیم دولتمردان نیز در کنار شهرداری، حساسیت ویژه‌ای نسبت به پروژه مترو دارند که تاکید رییس‌جمهور جهت اختصاص 517 میلیون دلار فاینانس به متروی تبریز نماد بارز آن است؛ در واقع پیشرفت پروژه در دو سال اخیر و افتتاح فاز نخست خط یک، نمود همین اراده همدل و هماهنگ است.

نجفی اضافه کرد: هر هزینه‌ای که در برنامه‌های توسعه شهری صورت می‌گیرد، سرمایه ملی بوده و باید با دقت و وسواس تمام مورد صیانت واقع شود.

شهردار تبریز با یادآوری اعتبارات تخصیص‌ یافته از سوی دولت و شهرداری تبریز، گفت: تا سال 92 کل مبلغ تزریق‌ شده به پروژه قطار شهری از سوی دولت 560 میلیارد تومان و از سوی شهرداری 218 میلیارد تومان بوده‌ است؛ این در صورتی است که سال گذشته،  440 میلیارد تومان از سوی شهرداری و 90 میلیارد تومان نیز از سوی دولت، تزریق شده است.

وی با بیان این‌که 35 درصد تردد پیش‌بینی‌شده در خصوص مترو، مربوط به خط یک است، متذکر شد: اگر تزریقات مالی دو سال اخیر، در گذشته اتفاق می‌افتاد، امروز شاهد اتمام خط یک و در نتیجه، حل بخش مهمی از معضل ترافیک در این محدوده پرتردد شهر بودیم.

شهردار تبریز توسعه زیرساخت‌های ریلی و ناوگان عمومی را از ضروریات تحقق شاخص‌های توسعه پایدار عنوان و خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی هوا، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان، اشتغال‌زایی، نقش‌آفرینی در حوزه بحران و پدافند غیرعامل، ارتقای جلوه‌های ظاهری شهر و توسعه مناسبات اجتماعی شهروندان در یک محیط مدرن و زیبا، از جمله چشم‌اندازهایی است که می‌توان در خصوص توسعه خطوط مترو مورد توجه قرار داد.

شهردار تبریز ادامه داد: با توجه به روند توسعه تبریز و استقرار حدود نیمی از جمعیت استان در این کلان‌شهر، افق دید عموم فعالان و مدیران حوزه قطار شهری باید از هم‌اکنون متوجه خطوط مختلف درون‌شهری و حومه باشد.  

وی با بیان این‌که بخش عمده‌ای از عملیات مترو مربوط به فعالیت‌هایی است که توسط متخصصان دلسوز و کارگران شریف در کارگاه‌های محصور یا در اعماق تونل‌ها پیگیری می‌گیرد، خاطرشان کرد: در واقع این عزیزان، بی‌آنکه در معرض دید عموم باشند، صادقانه و مجدانه اهداف توسعه شهر را پیگیری می‌کنند.

شهردار تبریز با اشاره به مسئولیت پیشین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری در شهرداری منطقه یک یادآور شد: مسئولیت جدید تفاوت محتوایی و اساسی با حوزه منطقه دارد، از این رو از ایشان انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی، مطالعه و بهره‌گیری از سرمایه‌های کارشناسی، در خصوص فرآیندهای مختلف بهره‌برداری با کیفیت از مترو گام بردارند.

در این مراسم با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تبریز، داوود بهرا به عنوان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز معرفی شده و رسما فعالیت خود را آغاز کرد. بهرا پیش از این شهردار منطقه یک تبریز بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.