قدس آنلاین- تبریز: مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی از آغاز صدور روادید از روز شنبه برای زائران اربعین حسینی ساکن در شمال‌غرب کشور در تبریز خبر داد.

 آغاز صدور روادید زائران اربعین حسینی ساکن شمال‌غرب کشور در تبریز
به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  امیر روحی‌ملکی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ثبت نام بیش از 23 هزار نفر از زائرانی که قصد سفر به کربلای معلی در استان آذربایجان‌شرقی برای ایام اربعین حسینی را دارند، اظهار داشت: کار ثبت نام در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ادامه دارد و زائرانی که برای شرکت در اربعین سرور و سالار شهیدان قصد سفر به کربلای معلی را دارند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از امروز کارگزاران کنسولگری عراق در تبریز مستقر شدند تا مقدمات کار صدور روادید را برای زائرانی که از استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل به عراق سفر خواهند کرد را فراهم کنند.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی با تاکید براینکه در این مرحله تنها مدیران و کارگزاران دفاتر زیارتی به محل حضور کارگزاران کنسولگری عراق در دفتر مرکزی مراجعه کنند و اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: تمام امور ثبت نام زائران در دفاتر زیارتی انجام می‌شود و متقاضیان برای تکمیل مراحل اعزام باید به همراه گذرنامه و دو قطعه عکس به دفاتر مجاز زیارتی استان مراجعه کنند.

وی گفت: امسال به علت شوق زیارت کربلای معلی 11 دفتر در کشور برای صدور روادید به عراق جهت شرکت در مراسم اربعین راه‌اندازی شده است.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی افزود: علاوه بر چهار شهر تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه که کشور عراق در آنجا دفاتر کنسولی دارد، در برخی از شهرها ازجمله تبریز دفاتری برای صدور روادید برای ایام اربعین ایجاد شده است.

روحی‌ملکی با اشاره به اینکه براساس قوانین کشور عراق دریافت روادید برای تمام افرادی که در اربعین حسینی قصد سفر به کربلا را دارند ضروری است، افزود: وزارت کشور عراق مبلغ روادید گروهی را 30 دلار و فردی را 40 دلار تعیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال در اربعین اعزام کاروانی نداریم افزود: اعزام‌ها فقط در قالب گروه‌های 5 یا 10 نفره خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.