مدیرعامل گروه مپنا از ساخت نخستین توربین های بادی ۲.۵ مگاواتی کشور دراین شرکت خبر داد و گفت: فقط یک شرکت در آمریکا این توربین ها را می سازد.

ایران بعد از آمریکا دومین تولیدکننده توربین های بادی ۲.۵ مگاواتی در جهان است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، عباس علی آبادی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق افزود: از قابلیت های این توربین های 2.5 مگاواتی موبایل، توان تولید برق برای نقاط بحرانی و یا شرایط خاص دیگر است.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به توانمندی نیروهای متخصص و آموزش دیده شاغل در این گروه، گفت: گروه مپنا در زمینه بهینه سازی، تامین لوازم یدکی و تجهیزات، بهره برداری، آموزش، پس از فروش، طراحی و مهندسی و سایر حوزه های تخصصی صنعت نیرو نیز در بالاترین سطح آمادگی فعال است.
به گزارش ایرنا، توربین های بادی ساخته شده در کشور، تحت لیسانس یک شرکت آلمانی بوده که دارای طول پره 50 متر، ارتفاع برد 85 متر، وزن پاور (برد) 221 تن، وزن هر پره 11 تن، وزن ناتل (موتورخانه) 90 تن و وزن کل 387 تن است.
این توربین های هوشمند دارای سرعت اسمی 11 متر بر ثانیه بوده و در حداقل سرعت باد 3.5 متر بر ثانیه آغاز به کار کرده و در سرعت باد 25 متر بر ثانیه به طور اتوماتیک از حرکت می ایستند.
این سری توربین ها همراه 6 توربین دیگر که پیش از این از سوی شرکت آلمانی تحویل شده بود با وارد شدن به مدار در مجموع 20 مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه می کنند.
گروه مپنا به عنوان یک شرکت تولیدی، صنعتی و بازرگانی بین المللی به همراه 39 شرکت زیرمجموعه خود، در زمینه طراحی و احداث نیروگاه های حرارتی (بخار، گازی و سیکل ترکیبی) و همچنین اجرای پروژه های نفت و گاز و حمل و نقل ریلی و نیز در حوزه سرمایه گذاری خصوصی در این صنایع به صورت پیمانکار اجرایی کلید در دست (EPC) و سرمایه گذاری خصوصی (IPP) در سطح بازار ایران و منطقه فعالیت می کند.
پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق کشور با حضور 541 شرکت شامل 341 شرکت داخلی و 200 شرکت خارجی، پس از چهار روز فعالیت عصر امروز(چهارشنبه) با برگزاری آئین اختتامیه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به پایان می رسد.
کره جنوبی، ترکیه، چین، آلمان، اسپانیا، هنگ کنگ، آمریکا، اسلوونی، هند، سوئد، جمهوری چک، سوئیس، ژاپن، کانادا، بلژیک، تایوان، اوکراین، هلند، فنلاند و امارات متحده عربی، کشورهای خارجی حاضر در این نمایشگاه بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • <a href='http://sitecode.ir'>طراحی سایت</a> IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    بسیار عالی ممنون از اطلاع رسانیتون
  • طراحی سایت IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    خیلی عالی بود ممنونم دوست عزیز. <a href="http://www.webcando.ir">طراحی سایت</a>
  • محسن IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    از این آمارها همیشه هست اما در واقعیت هیچ استفاده ای نمیشه با سپاس <a href="http://buyddr.com/" title="طراحی سایت" >طراحی سایت </a>
  • <a href="http://seoyab.com">سئو</a> IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    سپاس خیلی عالی بود ممنون
  • <a href="http://apaweb.ir">محسن</a> IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    عجب
  • <a href='http://www.npco.net/demo/index.php'>طراحی وب سایت</a> IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سپاس خیلی عالی بود ممنون.زنده باد ایران
  • <a href="http://shafaghbar.com">باربری تهران</a> IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    با سلام مطلب خیلی خوبی بود دستتون درد نکنه زنده باد ایران خیلی خوشحال شدم بزرگترین توربین های دنیا رو داریم. با تشکر از سایت خوبتون
  • طراحی سایت IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    عالی بود <a href='http://webone.co''>طراحی سایت</a>
  • <a href="http://www.applecard24.com">خرید اپل ایدی</a> IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 0
    ممنون عالی بود
  • <a href="http://www.kavatarsim.com/">هدایای تبلیغاتی</a> IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    ممنون از سایت خوبتون