رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با بیان مراحل تقابل آمریکا با انقلاب اسلامی گفت: برجام بدون توجه به شروط رهبر انقلاب، مجلس و ملاحظات ده‌گانه شورای عالی امنیت ملی مانند اتوبان آسفالته برای نفوذ دشمن است.

نمایندگان ‌مجلس ‌دنبال تصویب ‌مشروط برجام بودند/اصلاح‌طلبان به دنبال همراهی ‌ناطق‌نوری و لاریجانی با خود هستند


به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس از اصفهان، علیرضا زاکانی شامگاه چهارشنبه در مسجد صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی روز به روز در مسیر رشد، کمال و تبدیل شدن به الگویی برای مستضعفین جهان قرار دارد اظهار داشت: به همین دلیل جمهوری اسلامی امروز دشمنان زیادی در جهان دارد که در این بین آمریکا دشمن اول، شیطان اکبر و سراسر شرارت و توطئه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا پس از فروپاشی شوروی تا سال 88 اسلام را بزرگ‌ترین دشمن خود معرفی می‌کرد، گفت: علی‌رغم لشکرکشی‌ها و تجاوزهای متعدد آمریکا به کشورهای مسلمان مانند کوزوو، افغانستان و عراق، آنها فهمیده‌اند که به منفورترین کشور در نزد ملت‌های مسلمان تبدیل شده‌اند و به همین دلیل طی چند سال اخیر به دنبال شعله‌ور کردن آتش جنگ درون خانواده کشورهای اسلامی بوده‌اند.

وی ضمن بیان اینکه سیاست‌های آمریکا در قبال روسیه و چین موجب نزدیکی این دو کشور به یکدیگر و شکل‌گیری دوقطبی جدید در جهان شده است افزود: اما در این فضای دوقطبی‌سازی و شرایط خاص منطقه، ایران با سابقه شکل‌دهی یک قطب جدید در مقابل نظام سلطه، مسیر حق را انتخاب کرده و بر اساس اندیشه‌های انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای پاک‌سازی منطقه از عناصر وابسته به نظام سلطه انجام داده است.

زاکانی ادامه داد: ایران با دارا بودن مبانی فکری غنی نه تنها خود را در درون دوقطبی جهانی تعریف نکرده، بلکه در راستای نقشه راه خود ظرفیت روسیه و چین را نیز به کار گرفته است چرا که این دو کشور متوجه شده‌اند که استفاده از ظرفیت ایران، برایشان ایجاد امنیت را به دنبال دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایران تنها کشوری است که طی پنج سال گذشته از ابتدا در حمایت از نظام سوریه ایستادگی کرده است بیان داشت: حتی در شرایطی مسئولین روسیه به ایران پیام دادند که به فکر دوران پس از بشار اسد باشید اما رهبری موضعی اصولی درباره تصمیم‌گیری ملت سوریه درباره نظام این کشور اتخاذ کردند و همین مسئله باعث شد که 80 درصد مردم سوریه، بشار اسد را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: وضعیت قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران شرایطی را ایجاد کرده که تصمیمات آن با اثر و اقدام عزت‌آفرین همراه است و اوج این مسئله را در ماجرای فاجعه منا مشاهده کردیم چراکه در حالی که وزیر خارجه ما برای پذیرش وزیر بهداشت از سوی عربستان به امیر کویت متوسل شده و نتیجه‌ای نگرفته بود، هشدار صریح و سخن حق رهبر انقلاب باعث برگشتن شرایط شد زیرا طرف مقابل می‌دانست که ایران آماده اقدام کردن است.

زاکانی افزود: امروز شرایط منطقه و جهان متحول شده و اسلام آمریکایی که نماد آن ترکیه و عربستان هستند، در بدترین وضعیت قرار داشته و اسلام ناب محمدی و جبهه مقاومت در موقعیت ممتازی قرار دارند به همین دلیل برخی قدرت‌ها جایگاه خودشان را در نقشه راه محور مقاومت تعریف می‌کنند.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در ادامه به بیان شش گام تقابل آمریکا با نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: اولین گام این تقابل در ده سال اول انقلاب و به صورت سخت بوده و پس از آن جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و ایجاد تهدیدات امنیتی نرم علیه ملت ایران آغاز شد.

وی سومین مرحله را تلاش برای ایجاد اختلاف و انشقاق در درون حاکمیت در دوران اصلاحات عنوان کرد و ادامه داد: چهارمین مرحله این تقابل در فتنه 88 خود را نشان داد که آمریکا در پی رسوخ در پیکره نظام بوده و برای رودررو قرار دادن مردم با نظام اسلامی تلاش می‌کرد.

زاکانی وضع تحریم‌ها و جنگ اقتصادی هوشمند علیه کشور از سال 89 به بعد را پنجمین مرحله این تقابل برشمرد و تصریح کرد: آمریکا در آخرین مرحله تقابل خود با ایران به دنبال این است که از طریق برجام، انقلاب اسلامی را از درون مهار کرده و با به زیر کشیدن فکر متعالی انقلاب از نظر فرهنگی و تغییر بنیان‌های سیاسی کشور، استقلال و عدم سلطه‌پذیری ملت ایران را مورد هدف قرار داده و در نهایت نظام را به تغییر ساختار بکشاند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه امروز همه سرمایه‌گذاری دشمن بر مسئله نفوذ متمرکز شده است، نفوذ را بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش دشمن برای ضربه به انقلاب عنوان کرد و بیان داشت: پروژه نفوذ دشمن بدون وجود ستون پنج امکان‌پذیر نیست زیرا بدون حضور چنین افرادی این پروژه بدون اثرگذاری خواهد بود.

زاکانی انتشار دو جلد کتاب مبانی نظری برنامه چهارم توسعه با محوریت خودکم‌بینی، وادادگی و تسلیم در برابر آمریکا در زمان اصلاحات را از دیگر مصادیق وجود نفوذ در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب با نگاهی به وضعیت کنونی کشور نفاق را مهم‌ترین عامل انحراف جریان صدر اسلام می‌دانند و این نفاق به ویژه از سوی افرادی است که قبلاً سابقه انقلابی‌گری داشته اما از آرمان‌ها عدول کرده‌اند ولی چیزی در این‌باره به مردم نمی‌گویند و همچنان سخنرانی کرده و خاطره می‌گویند.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در ادامه به اهداف نفوذ دشمن در دوره فعلی اشاره کرد و اظهار داشت: تغییر نظم جامعه از طریق باورزدایی از مردم نسبت به دشمنی آمریکا و بزک کردن این کشور، ناامید کردن مردم از آرمان‌ها، ایجاد تفرقه در جامعه، ناراضی کردن مردم و قرار دادن مردم ناراضی در برابر نظام و انقلاب از جمله اهداف نفوذ دشمن است.

وی همچنین با اشاره به طراحی‌های دشمن برای مسئولین تصریح کرد: دشمن به دنبال به وجود آوردن اشتباه محاسباتی برای مسئولین و القای تصمیمات غلط به آنان است و در مرحله بعد می‌خواهد افرادی در کشور به عنوان مسئول انتخاب شوند که با داشتن ظاهر انقلابی، اجیرشده از سوی غرب و دست‌پرورده آنان باشند و به همین دلیل نظام سلطه از سال 88 توجه ویژه‌ای به صندوق‌های رأی دارد چراکه اعتقاد دارند همین صندوق‌های رایی که مقوم نظام است می‌تواند منشأ نفوذ بوده و بهترین نقش را در این زمینه داشته باشد.

زاکانی افزود: علی‌رغم توجه برخی از مسئولین داخلی، دشمن با همین نگاه نفوذ کردن به درون انقلاب به مسئله برجام نگاه کرده و به دنبال معرفی آن به عنوان یک الگو است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه به اشاره به تصویب برجام در مجلس بیان داشت: اکثریت نمایندگان در مجلس به دنبال این بودند که برجام به صورت مشروط تصویب شود چراکه برخلاف ادعای دولت، این کار از نظر قانونی امکان‌پذیر بود اما علی‌رغم انتظار از مجلس برای قرار دادن شرط‌های جدی، نتیجه آن طور که انتظار می‌رفت و شایسته بود به پایان نرسید و کاستی‌های مجلس در این زمینه را رهبر معظم انقلاب در تذکرات و شروطشان جبران کردند.

وی ادامه داد: اگر برجام را همراه با شروط رهبر انقلاب، مجلس و ملاحظات ده‌گانه شورای عالی امنیت ملی مورد توجه قرار دهیم، اثر آن برای نفوذ دشمن گرفته می‌شود ولی در غیر این صورت برجام مانند اتوبان آسفالته برای نفوذ دشمن است.

زاکانی با تصریح بر اشتباه بودن صحبت‌هایی مانند خارج شدن کشور از زیر سایه جنگ و خروج اقتصاد از بن‌بست در پرتو تصویب برجام، گفت: چنین تدبیر شده بود که مجلس درباره برجام با دولت تفاهم کرده و از ایجاد انسداد در موضوع بپرهیزد چراکه کاستی‌های آن از مجاری دیگری جبران می‌شد اما اگر تفاهم دولت با مجلس بهتر صورت می‌گرفت، تصویب برجام در مجلس با رأی بالاتری همراه می‌شد.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام همچنین ضمن تأکید بر ضرورت عدم توقف در مباحث قبل از تصویب برجام و اهمیت نگاه به آینده برای جلوگیری از پروژه نفوذ دشمن، خاطر نشان کرد: البته برخی افراد علاقه دارند درباره موضوعات منطقه‌ای نیز همچون برجام عمل کرده و با آمریکا به گفتگو بنشینند اما نظام اجازه چنین کاری را به آن‌ها نخواهد داد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از محورهایی که امروز بیشترین تلاش برای نفوذ در آن صورت می‌گیرد، انتخابات مجلس خبرگان رهبری بوده و خط نفوذ دشمن به دنبال پیروزی در انتخابات مجلس خبرگان و یا مشروعیت‌زدایی از آن است، ادامه داد: در این میان صحبت‌هایی مطرح می‌شود که به دنبال تحت تأثیر قرار دادن فضای کشور در مواجهه با استکبار است.

این نماینده مجلس مسئله نفوذ را فراتر از چنین موضوعاتی برشمرد و تأکید کرد: اگر در برابر این نفوذ دقت نکنیم مانند سرطان تمام پیکر نظام را فرا می‌گیرد و راه علاجی نخواهد داشت اما اگر از ابتدا دقت کنیم قابل کنترل است و در این زمینه بدترین سرطان تفکر آمریکایی و عناصر مرتبط با آن هستند.

وی با اشاره به اینکه نفوذ دشمن در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی گسترش پیدا کرده است، گفت: در این زمینه برخی مسئولین حساسیتی ندارند و دروازه‌ها را به روی دشمن باز کرده‌اند و زمانی هم که نهادهایی حساسیت نشان داده و بر اساس قانون افرادی را در این زمینه دستگیر می‌کنند فریادشان بلند می‌شود چراکه این افراد به وجود بحران برای ادامه حیات نیاز داشته و منافعشان بر منافع ملت غلبه دارد.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام همچنین از فعال شدن مجموعه‌های جریان اعتدال برای نقش‌آفرینی در انتخابات مجلس شورا خبر داد و افزود: اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس به دنبال ورود 50 نماینده اثرگذار به عنوان اقلیت فعال هستند به شرطی که اکثریت مجلس در دست جریان اعتدال باشد و می‌خواهد آقایان ناطق نوری و لاریجانی را با خود در این مسیر همراه کنند.

وی در پایان به تلاش اصولگرایان برای وحدت تحت نظارت آیات یزدی، مصباح و موحدی کرمانی اشاره کرد و گفت: اصولگرایان نباید اشتباه بزرگ خود در انتخابات سال 92 را تکرار کنند و باید از نگاه قومی و قبیله‌ای عبور کرده و نگاه جبهه‌ای داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.