وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعاتی که به نوعی به دولت و با برخی نهاد‌ها وابسته هستند یارانه دریافت نمی‌کنند و فقط به مطبوعات بخش خصوصی با درنظر گرفتن اولویت، یارانه می‌دهیم.

مطبوعات وابسته به دولت یارانه نمی‌گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی ظهر پنج‌شنبه در حاشیه دیدار با‌ آیت الله العظمی نوری همدانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا یارانه‌ای به سایت‌های خبری داده می‌شود، اظهار داشت: مقدار یارانه‌ای که در بودجه مطبوعات، کتاب و نشر کل کشور عنوان می‌شود به این معنا نیست که همه آن تخصیص داده می‌شود برخی اوقات ۷۰ درصد و در مواقعی نیز ۷۵ درصد آن تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال تنگناهای دولت بیشتر است، ادامه داد: تخصیص بودجه امسال کمتر و یا به میزان سال گذشته خواهد بود و بخشی از این بودجه در جهت حمایت چاپ کتاب‌های مفید و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استفاده می‌شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب بیشترین بودجه را جذب می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب بیشترین بودجه ما را جذب می‌کند و به جز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نمایشگاهی نیز در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و مقداری نیز یارانه می‌دهیم تا کتاب ارزان‌تر به دست مرم برسد.

وی عنوان کرد: سال گذشته صرفه جویی ۱۳ میلیارد تومانی در هزینه برگزاری نمایشگاه کتاب شد در حالی که دو سال گذشته این میزان ۱۷ میلیارد تومان بود.

جنتی با اشاره به یارانه مطبوعات عنوان کرد: به مطبوعاتی که به نوعی به دولت و با برخی نهاد‌ها وابسته هستند یارانه داده نمی‌شود و فقط به مطبوعات بخش خصوصی و به نشریات با اولویت‌هایی که برایشان ذکر کرده‌ایم یارانه می‌دهیم.

وی در این زمینه با اشاره برخی اولویت‌ها اضافه کرد: نشریاتی که در حوزه دین، دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی دینی فعالیت می‌کنند و همچنین نشریاتی که در مناطق دورافتاده منتشر می‌شوند، یارانه بیشتری دریافت می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: ‌ بعد از مطبوعات، به ۴۷ خبرگزاری در کشور یارانه داده می‌شود.

حمایت از سایت‌های خبری در آینده

جنتی با بیان اینکه سعی می‌کنیم به سایت‌های خبری نیز کمک کنیم، تصریح کرد: چندین هزار سایت خبری در کشور وجود دارد و تلاش می‌کنیم در آینده آن‌ها را تحت پوشش قرار دهیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.