اهواز- ایرنا- معاون امنیتی استانداری وزستان گفت: تمامی زیر ساختهای لازم جهت سهولت در تردد زوار اربعین حسینی در مرز چذابه خوزستان فراهم شده است ...

تمامی زیرساخت های لازم برای سهولت در تردد زائران در مرز چذابه فراهم است

و در کشور عراق نیز زیرساخت های لازم برای اسایش زائران و عبور آن ها از مرز عراق مهیا است.
[تمامی زیرساخت های لازم برای سهولت در تردد زائران در مرز چذابه فراهم است]

قدرت الله دهقان روز پنجشنبه در مرز چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بررسی مشکلات و نواقص پایانه مرزی چذابه برای تردد زائران در آستانه ایام اربعین حسینی اظهار کرد: در بازدیدی که امروز با حضور اعضای ستاد اربعین استان صورت گرفت محل های ورود و خروج زائران مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ظرفیتی که قرار است در این ایام از این پایانه مرزی تردد کنند چگونگی ساماندهی ورودی و خروجی ها مشخص شد.
وی با اشاره به تغییراتی که در این پایانه مرزی باید صورت گیرد افزود: دو گیت ورودی و خروجی در این مرز وجود دارد که مقرر شد تغییراتی در آن صورت گیرد.
معاون امنیتی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه بحث تغذیه زادران نیز مورد بررسی قرار گرفت افزود: در حوزه کمیته زیرساخت نیز به مسایل مهمی توجه شده است تا زائران در این خصوص هیچ مشکلی را پیش رو نداشته باشند.
وی به محدودیت های درنظر گرفته برای تردد خودروهای سنگین در طول مسیر اشاره کرد و افزود:سعی کردیم با محدود کردن کامیون های حامل بار به سمت عراق شرایط تردد را برای زائران هموارتر کنیم.
دهقان گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری تهران و اهواز و دیگر نهادهای خدماتی امیدواریم سرعت خروج زائران از این مرز افزایش یابد تا شاهد تراکم و انبوه زوار در این مرز برای خروج نباشیم.
وی تاکید کرد: هرچه تردد زائران هموارتر شود خدمات دهی در خصوص اسکان و امکانات سرمایشی و گرمایشی نیز راحت تر خواهد بود.
معاون امنیتی استانداری خوزستان به فراهم کردن زیرساخت های جاده های منتهی به پایانه مرزی چذابه اشاره کرد و گفت: این جاده ها به صورت اساسی بازسازی شده و برخی نقاط هم چهار بانده شده اند این اقدامات تکمیل زیرساخت ها تا پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.
وی از آمادگی کامل کشور عراق برای پذیرش زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: به موازات خدماتی که در مرز به زائران خود می دهیم در کشور عراق نیز امکانات و زیرساخت های لازم را برای ورود هرچه آسانتر زائران فراهم کرده ایم و در عراق نیز هیچگونه مشکلی احساس نمی شود.
روز پنجشنبه هیاتی متشکل از استانداری خوزستان، جمعیت هلال احمر استان، فرمانداری دشت آزادگان و تعدادی از مسئولان ستاد اربعین حسینی به منظور بررسی مسایل امنیتی در تردد زائران اربعین حسینی از مرزچذابه بازدید کردند. همچنین رییس سازمان هلال احمر کشور به همراه هیاتی از این پایانه مرزی بازدید کرد.
مدیر پایانه مرزی پیشتر گفته بود در روزهای اولیه روزانه 500 نفر از این مرز عبور خواهند کرد که به مرور زمان این تعداد در روزهای پایانی به 600 تا 800 هزار نفر در روز می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.