مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه رسانه‌ها در جامعه نماد و شاخص هستند، اظهار کرد: مطبوعات شاخص بسیاری از آرمان‌ها و ارزش‌های مورد نظر ما در جامعه است.

  مطبوعات شاخص بسیاری از آرمان‌ها و ارزش‌های جامعه است/ قانون و آزادی؛ دو روی یک سکه

به گزارش قدس آنلاین ، غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری امروز، جمعه، 22 آبان‌ماه در آیین اختتامیه بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه رسانه‌ها در جامعه نماد و شاخص هستند، اظهار کرد: رسانه‌ها و مطبوعات را نبضی می‌دانیم که وضع ضربان آن نبض می‌تواند نشانه سلامت یا بیماری باشد بنابراین موضوع مطبوعات امری است که شاخص بسیاری از آرمان‌ها و ارزش‌های مورد نظر ما در جامعه است.
وی افزود: وضع رسانه‌ها در هر جامعه و در کشور ما در شرایط فعلی ما شاخصی است برای نشان دادن درجه آزادی در جامعه که از اهداف اصلی اولیه انقلاب اسلامی بوده و جلوه این آزادی در مطبوعات است علاوه بر این مطبوعات نشانه و آیینه توجه جامعه به عقلانیت و تفکر و اندیشه و استقلال و منطق و خردورزی است.
حداد عادل خاطرنشان کرد: آیا ما به عنوان یک خبرنگار و مدیر یک رسانه به چه اندازه حفظ حرمت می‌کنیم و به چه اندازه عفت زبان و قلم را رعایت می‌کنیم؟
وی با بیان اینکه رسانه شاخصی برای قانون‌منداری است، اظهار کرد: آزادی بدون قانونمداری مفید نخواهد بود؛ آزادی و قانون دو روی یک سکه هستند که بدون یکدیگر معنایی ندارند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: رسانه شاخص گفتمان‌های رایج در جامعه است؛ از بررسی مطبوعات می‌توانیم ارزیابی کنیم که چه گفتمان‌های رایجی در جامعه مطرح است و دیدگاه‌های احزاب و جریان‌های سیاسی را درک کنیم.
وی گفت: از رسانه به این نکته دست پیدا می‌کنیم که جامعه به چه سمتی در حال حرکت است و می‌توانیم تفاوت سطح سیاسی و فرهنگی شهرستان‌ها با مرکز را بررسی کنیم.
حداد عادل افزود: وقتی روزنامه‌های استانی موفق داشته باشیم حکایت از آن دارد که ملت ایران به صورت متوازن و هماهنگ در حال رشد است.
منتخب مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به خبر دستگیری چند تن از خبرنگاران اشاره کرد و گفت: شرایط کشور، انقلاب و منطقه و جایگاهی که ایران در دفاع از حق‌طلبی، مردم مظلوم و مخالفت با سیاست‌های سلطه‌گرایانه رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آنها دارد، به ایران وضعیت خاصی بخشیده و دشمنان راضی نیستند و فکر و برنامه دارند و توطئه می‌کنند و بعید ندانیم که آنها به دنبال سوءاستفاده از رسانه و یا برخی روزنامه‌نگاران افتاده باشند.
وی ادامه داد: کلیت این مطلب عجیب و محال نیست؛ این اتفاق قبل از 28 مرداد نیز افتاده است و دشمنان وقتی می‌خواستند در ایران کاری کنند به سراغ روزنامه‌نگاران می‌رفتند.
حداد عادل گفت: اینکه حالا این اتفاق افتاده یا نه و چه کسی مصداق این اتفاق افتاد نمی‌توانیم اظهار نظری کنیم، اما از قوه قضائیه می‌خواهیم منصفانه، هوشمندانه و دقیق رسیدگی کند که اگر این اتهامات مستند است، مطابق قانون رسیدگی کنند و اگر نه، رفع اتهام و اعاده حیثیت شود.
وی در پایان به عدم حضور برخی رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات بیست‌ویکم کرد و گفت: از معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهش می‌کنم که با مسئولان این رسانه‌ها صحبت کنند و دلایل آنها را بشنوند؛ حتی می‌شود مناظره‌ای در این رابطه برگزار کرد؛ اگر معاونت مطبوعاتی توضیحاتی دارد به اطلاع همه برسد تا مردم در این خصوص داوری کنند.

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.