قدس آنلاین: مسئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: مجمع خبرنگاران مستقل تشکیل شده و تلاش می‌شود که تمامی فعالان رسانه‌ای بیمه شوند و بسیج رسانه حلقه وصلی میان ارشاد و رسانه‌ها در جهت حل این مشکل بوده است.

مجمع خبرنگاران مستقل تشکیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، مسعود بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: در هشتمین نشست مسئولان بسیج رسانه سراسر کشور به موضوعات مرتبط با خبرنگاران  پرداخته شد و یکی از مهم‌ترین موضوعات وضع معیشت و بیمه خبرنگاران بود که مناسب نیست و باید چتری برای رفع این مشکل فراهم شد و در همین راستا سازمان بسیج رسانه اقدامات لازم را صورت خواهد داد.

وی افزود: در بحث بیمه خبرنگاران با تشکیل صندوق قرض‌الحسنه‌ای پیگیر این موضوع هستیم که تاکنون حدود 40 درصد از خبرنگاران بیمه شده‌اند، همچنین تسهیلاتی هم برای خرید کالای ایرانی، جهیزیه ایرانی، برگزاری مجالس ساده و غیره به زوج‌های خبرنگار اختصاص داده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به عضویت 6 هزار خبرنگار بسیجی در این مجموعه، خاطرنشان کرد: سازمان بسیج رسانه در مدت 4 سال فعالیت خود 6 هزار خبرنگار بسیجی از سراسر کشور جذب کرده که از این تعداد 400 نفر از خراسان رضوی هستند و جایگاه خوبی در میان اقشار بسیج دارد و اگر این سازمان از ابتدای انقلاب تشکیل می‌شد اکنون در جایگاه بهتری قرار داشتیم.

بصیری تصریح کرد: امیدواریم که گام‌های مؤثری در حوزه رسانه برداشته شود تا بتوانیم مقابل رسانه‌های دشمن که هزینه‌های زیادی در جهت راه‌اندازی 31 شبکه ماهواره‌ای، 35 شبکه غیرفارسی زبان، 114 کانال فارسی زبان و 230 کانال انگلیسی زبان کرده بایستیم و برای هرکدام از این شبکه‌ها میلیاردها تومان هزینه شده و متأسفانه باوجود تذکرهای داده شده تاکنون هیچگونه اقدام مناسبی درجهت فیلترکردن این نوع رسانه‌ها صورت نپذیرفته است.

وی تأکید کرد: اتحاد و همدلی بهترین راه غلبه بر رسانه‌های دشمن بوده و باید نگاهی ملی در این رابطه داشته باشیم و از نگاه قومی و قبیله‌ای پرهیز کنیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در باره اقدامات صورت گرفته توسط دشمنان در حوزه رسانه‌ای گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای در زمان اوج تحریم‌ها برنامه‌های خود را قطع نکردند، اما دشمن برنامه‌های شبکه‌های ایرانی در ماهواره را قطع کرد، زیرا می‌داند که حقیقت ایران قابل پذیرش است و مانع از فعالیت‌های این شبکه‌ها می‌شود.

بصیری گفت: محدودیت‌هایی در شبکه‌ها ایجاد شده تا نوجوانان و جوانان فریب دشمن را نخورند، بسیج رسانه می‌تواند مطالبه‌گری و سواد رسانه‌ای را افزایش دهد و مردم را با آسیب‌های شبکه‌های غربی آشنا کند.

وی افزود: بخش اعظم طلاق‌ها ناشی از ارتباط با شبکه‌‍ های مجازی بوده و برابر آمارهای ارائه شده 20 میلیون نفر از جمعیت کشور مخاطب این شبکه‌ها هستند که متأسفانه رهایند، هرچند که پیش‌بینی ما بیش از 40 میلیون نفر است، آن هم در شرایطی که تا دو سال پیش این آمار 1.5 میلیون نفر بود.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش سواد رسانه‌ای در سراسر کشور، عنوان کرد: در تابستان امسال 1200 خبرنگار تهرانی در این دوره شرکت داشتند و تاکنون نزدیک به 2700 خبرنگار سطح کشور از این آموزش‌ها برخوردار شده‌اند.

بصیری تصریح کرد: در بحث ورود به شبکه‌های مجازی ورود کسی که در این حوزه مسلط بوده و فریب دشمن را نمی‌خورد بلامانع است.

وی تأکید کرد: مجمع خبرنگاران مستقل تشکیل شده و تلاش می‌شود که تمامی فعالان رسانه‌ای بیمه شوند و در این رابطه از ارشاد هم کمک می‌گیریم و بسیج رسانه حلقه وصلی میان ارشاد و رسانه‌ها در جهت حل این مشکل بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.