۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 322453

مدیر ملی پروژه توسعه خوشه های صنعتی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در ایران و مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر پرداختن به مهارت طراحی کفش تاکید کرد.

مشهد؛ قطب صنعت چرم کشور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین المل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، عیسی منصوری در جریان بازدید از انستیتو توسعه مصنوعات چرمی مرکز شماره 2 آموزش فنی و حرفه ای مشهد که به همراه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) در ایران صورت گرفت، اظهار کرد: ظرفیت مهارتی و سطح تکنولوژیک صنعت کفش ایران باید در حوزه هایی مثل طراحی و توسعه بازار افزایش یابد.

مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیشرفت کار آموزش در حوزه طراحی و تولید کفش افزود: با توجه به نتیجه مطلوب حاصله به دنبال به کارگیری سرفصل های آموزشی روز اروپا هستیم.

منصوری اضافه کرد: براساس مطالعات سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) صنعت کفش در ایران از جمله صنایعی بود که برای یونیدو دارای اولویت بود و با توجه به ظرفیت شهر مشهد در حوزه صنعت کفش و مصنوعات چرمی این شهر تبدیل به  قطب صنعت چرم شده است.

وی در این بازدید ضمن سرکشی به کارگاه های مختلف انستیتو نظیر پستایی و برش، چرخکاری، دوخت و طراحی و همچنین شنیدن توضیحات مربیان کارگاه ها در خصوص روال کار و آموزش در گفت و گو با کارآموزان انگیزه آنان را برای حضور در کارگاه آموزشی کفش و برنامه آنان را برای ادامه این مهارت جویا شد.

در ادامه این دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به بیان توضیحاتی در خصوص عملکرد انستیتو توسعه مصنوعات چرمی مرکز شماره 2 آموزش فنی و حرفه ای مشهد پرداخت و از وجود متقاضیانی از سراسر کشور جهت حضور در دوره های آموزشی انستیتو خبر داد.

افشین رحیمی با اشاره به حجم بالای متقاضیان و اثر گذاری آموزش در تولید و اقتصاد خواستار به ترجمه و بکارگیری سرفصل های آموزشی اروپایی شد.

وی ادامه داد: لازم است تا برخی از استانداردها بروز رسانی شود که این امر با شناسایی و ترجمه منابع محقق خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.