مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۱۰ روحانی مبلغ دائمی سازمان تبلیغات اسلامی در روستاها و مناطق حاشیه شهر مشهد مستقرند.

استقرار ۱۱۰ روحانی مبلغ دائمی در روستاها و مناطق حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: حاشیه شهر مشهد با حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت خود مساله ویژه ای است که مسائل فرهنگی آن در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد که زیر نظر امام جمعه این شهر اداره می شود در حال تدبیر است و اعزام این مبلغان نیز در همین راستا صورت گرفته است.
وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی موظف است در روستاهای بالای 200 خانوار که حدود هزار نفر جمعیت دارند مبلغ روحانی مستقر کند تا با مردم آنجا زندگی کنند و در آنجا سکونت داشته باشند.
او افزود: گزارشها نشان می دهد سکونت و زندگی مبلغان روحانی در این روستاها موجب کاهش بحرانهای اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی و نزاعها شده و حتی گاه حضور روحانی برای پیشرفت مسائل مادی و اقتصادی آن روستاها نیز موثر و مفید بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت : این سازمان در روستاهای تلفیقی که اهل سنت و شیعیان با هم و در کنار هم زندگی می کنند حتی با جمعیت کمتر از هزار نفر هم روحانی مستقر می کند.
مرویان حسینی افزود:حدود 97 روستای بالای 200 خانوار در شهرستان مشهد وجود دارد که سازمان تبلیغات اسلامی در عمده این روستاها روحانی مستقر کرده اما زیرساخت استقرار عالم در هر روستا یک خانه عالم حداقلی است که فرد بتواند از این نظر بدون مضیقه و دغدغه انجام وظیفه کند.
وی از فرماندار، بنیاد مسکن، شوراهای اسلامی شهرستان و بخشداران و دهیاران خواست در زمینه ساخت خانه عالم کمک کنند و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بهره بردار خانه های عالم است و اعتباراتی در این زمینه ندارد و هر چه این زیر ساخت فراهم تر باشد ارائه خدمت سازمان تبلیغات هم روانتر خواهد بود.
او افزود : تنوع مراکز اعزام مبلغ در مشهد اثرگذاری تبلیغ را در این شهر تحت الشعاع قرار داده است و البته سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ از جانب دستگاههای دیگر را مساله ای منفی نمی داند اما توزیع، هدایت و راهبری همه این اعزامهای تبلیغی باید توسط این سازمان انجام شود.
وی گفت: در این زمینه مصوبه ای وجود دارد که استاندار خراسان رضوی هم آن را ابلاغ کرده است پس دستگاههایی که در این زمینه فعالیت دارند به این مصوبه پای بند باشند.
او افزود: هدف همه تحقق سیاست حمایت فرهنگی از شهروندان، وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی و مقابله با جریانهای تکفیری و افراطی است و برای موفقیت در این هدف باید اعزام مبلغ و حضور روحانیان با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشد تا این سیاستها به درستی اعمال شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.