مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون تب برفکی به صورت رایگان انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای آن نباید از دامداران اخذ شود.

دامداران بابت واکسیناسیون تب برفکی هزینه پرداخت نکنند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، مجید روحانی‌نژاد در دیدار با اعضای هیئت مدیره تعاونی گاوداران صنعتی مشهد با اشاره به نگاه حمایتی دامپزشکی در راستای ارتقای کیفی تولیدات اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز پرورش و نگهداری دام و طیور شرط اصلی افزایش بهره‌وری و تولیدات بیشتر و با کیفیت‌تر است.

وی افزود: اگرچه واکسیناسیون بخش مهمی از عملیات پیشگیری است، لیکن اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای و جدی گرفته شدن این موارد از سوی دامپروران و دامپزشکان نیز به طور مشترک سبب افزایش بهره‌وری ارتقای کمی و کیفی جایگاه تولیدات استان در کشور و نیز در سطح فراملی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بر ایمن نگاه داشتن محیط‌های پرورش دام و طیور تأکید کرد و از دامداران خواست تا موقع حضور در مجامع و جلسات مشترک رعایت بهداشت فردی را داشته باشند تا سبب انتشار عوامل بیماری‌زا نشوند.

وی خواستار آن شد تا واحدهای دامداری استان فرصت کار را برای دامپزشکان جوان نیز مهیا کنند.

روحانی‌نژاد برگزاری این گونه جلسات را مایه کسب تفاهم و هم‌فکری دوسویه دانست و در مورد اخذ وجه تعرفه حمل شیر نیز اعلام داشت: این تعرفه برابر قانون و بابت صدور مجوز حمل شیر از دامدار دریافت می‌شود و مبنای قانونی دارد.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون تب برفکی به صورت رایگان انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای آن نباید از دامداران اخذ شود.

وی در ارتباط با سئوال یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه گاوداران صنعتی مشهد مبنی بر زمان قطع واکسیناسیون دام‌ها نیز گفت: قطع واکسیناسیون بسترها و عوامل لازم خود را می‌خواهد و ما نیز به دلیل هزینه‌های بالای این عملیات اصراری بر انجام آن نداریم ولی تا وقتی بیماری وجود داشته باشد و دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی به دقت رعایت نشود ناگزیر از اجرای عملیات واکسیناسیون هستیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: نگاه دامپزشکی به صنعت دامپروری کاملاً نگاه حمایتی است و دامپزشکان موثرترین اقشار در حفاظت سرمایه دامی کشور هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.