وزیر کشور گفت: انتخابات نباید صحنه انتقام جویی ها، تقویت تضادها و بیان مشکلاتی که سابقه تاریخی دارند و حل آن در انتخابات امکان پذیر نیست، باشد.

انتخابات نباید صحنه انتقام‌جویی و تقویت تضادها باشد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع مسئولان این ستاد سخنرانی کرد.

وی گفت: موضوع انتخابات، موضوعی افتخار آمیز و باشکوه است که نشان از بلوغ و رشد و استقلال و آزادی یک ملت است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: افتخار می کنیم که در یک کشور آزاد و مستقل، انتقال قدرت از مجاری قانونی و با انتخاب مردم انجام می شود.

وزیر کشور اظهار داشت: همین الان اتفاقاتی در منطقه و دنیا رخ می دهد، اما در کنار آن کشور ما در امنیت کامل است که بعد از لطف خدا و هدایت های مقام معظم رهبری، اطمینان و اعتماد مردم به نظام و حاکمیت موجب آن است.

وی ادامه داد: اگر مردم به حاکمیت اطمینان و اعتماد نداشته باشند، برقراری امینت سخت است.

وزیر کشور افزود: شکرگزاری ما این است که بتوانیم با برگزاری انتخابات قانونی، سالم و باشکوه، دین خود را به مردم و شهدا ادا کنیم. همه باید به دنبال این باشیم که انتخابات مجلس و خبرگان در فضای آرامش، امنیت و باشکوه به گونه ای برگزار شود که قدرت ملی ما را در قالب وحدت و انسجام ملی به دنیا نشان دهد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: شورای نگهبان، صدا و سیما، قوه قضائیه، احزاب و گروه ها، نامزدها و مردم، باید برای برگزاری انتخابات سالم، کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه در دوران سرنوشت ساز و مهمی قرار داریم، گفت: همه باید فکر کنیم چگونه از ظرفیت انتخابات و انتقال قدرت در جهت تقویت اقتدار ملی، استفاده کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه سلایق و مطالبات مختلف در کشور وجود دارد، گفت: جمع کردن این سلایق زیر پرچم اسلام و اداره کردن جامعه مشکلاتی دارد و جای حرف، نارضایتی و سهل انگاری و کوتاهی نیز وجود دارد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: مهم آن است که ما هدف اصلی خود، حفظ منافع ملی و قدرت ملی را فراموش نکنیم. مشکلات حل می شود.

وی ادامه داد: در همه کشورها مطالبات مردم جلوتر از دولت ها است که همین امر موجب پویایی و حرکت دولتها می شود.

وزیر کشور اظهارداشت: ما به عنوان مدیران جامعه باید تلاش کنیم که مطالبات مردم را مدیریت و اولویت بندی کنیم.

رحمانی فضلی تقویت امنیت ملی، وحدت، انسجام، یکپارچگی میان مسئولان و برگزاری انتخابات سالم را از مطالبات مهم مردم خواند.

وی اظهارداشت: مسئولان برگزاری انتخابات باید در راه رضای خدا و تقویت امید مردم به آینده نظام تلاش کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: انتخابات نباید صحنه انتقام گیری ها، تقویت تضادها و بیان مشکلاتی که سابقه تاریخی دارند و حل آن در انتخابات امکان پذیر نیست، باشد.

رحمانی فضلی از مسئولان خواست در برگزاری انتخابات تمرین خویشتن داری کنند و گفت باید برای رضای خدا صبر و تحمل کنیم. باید برای اطمینان دل مردم بیشتر با هم تعامل کنیم. طرح برخی موضوعات در برخی مجامع لازم نیست.

وی تصریح کرد: مردم نباید احساس کنند که رقابت ها برای کسب قدرت بر منافع ملی اولویت دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه پیوند مردم با ما برای تقویت اسلام، ولایت فقیه و حفظ میراث شهدا است، گفت: اگر رفتار و راه ما همراه با مردم نباشد، مردم از ما عبور خواهند کرد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: با صبر و حوصله و در راه رضای خدا همدیگر را تحمل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.