معاون ستاد کل نیروهای مسلح جنایت داعش در پاریس را محصول حمایت نظام سلطه دانست و گفت: فرانسوی‌ها تاوان حمایت دولت خود از داعش و تروریسم تکفیری را پرداختند.

سردار جزایری: جنایت داعش در پاریس محصول حمایت نظام سلطه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، با محکومیت شدید جنایت داعش در پاریس اظهار کرد: حادثه خونین و تروریستی پاریس نشان داد اگر دولت فرانسه و دیگر حامیان غربی و منطقه‌ای تروریسم تکفیری از عقلانیت و آینده‌نگری لازم برخوردار بودند، وقوع چنین جنایتی در قلب اروپا را پیش‌بینی می‌کردند.

وی افزود: از همان ماه‌های نخست اقدامات تروریستی در سوریه و سایر کشورهای همجوار، ما تذکرات مکرر را به جامعه اروپا دادیم که تروریسم دامان آنها را خواهد گرفت و خواستیم مردم دولت‌هایشان را تحت فشار قرار دهند تا دست از حمایت تروریست‌ها در منطقه بردارند.

جزایری با اشاره به جنایت اخیر تروریستی در لبنان تصریح کرد: انفجارات پاریس و بیروت دو روی یک سکه هستند و جامعه جهانی انتظار دارد جبهه حامیان، تروریست‌های تکفیری - به ویژه آمریکا، فرانسه و دیگر دولت‌های غربی - از تناقض در رویکرد و رفتار دست برداشته و در قبال این جنایات موضع مشترک و واحدی اتخاذ کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با هشدار نسبت به هرگونه سوء استفاده آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی از فاجعه پاریس و پیگیری سیاست‌های غلط و جنگ‌افروزانه مانند آنچه پس از حوادث 11 سپتامبر بر مردم افغانستان و عراق گذشت، تصریح کرد: اکنون که طراحان بین‌المللی پیدایش داعش، طعم تلخ تروریسم تکفیری را چشیده‌اند، بهتر است به طور واقعی به صحنه مبارزه با تروریسم پای نهاده و با قطع هرگونه حمایت و پشتیبانی از تروریست‌های تکفیری، زمینه را برای نابودی آنان فراهم آورند؛ چرا که مردم جهان از فرجام نسخه‌های دیگر آگاهند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: غربی‌ها در صورت تداوم حمایت‌ها از تروریسم تکفیری باید منتظر اعلام حالت فوق‌العاده در نقاط دیگر قاره اروپا باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.