قدس آنلاین: شهردار اصفهان گفت: محرومیت زدایی و توزیع امکانات به صورت عادلانه در مناطق محروم از برنامه های اولویت دار مدیریت شهری اصفهان است.

محرومیت زدایی اولویت نخست فعالیت های مدیریت شهری اصفهان است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، شهردار اصفهان به همراه مدیر منطقه 12 و  چند تن از اعضای شورای شهر با حضور ویژه خانواده شهیدان اسماعیل حسینی و  رضا پورفهیمی خيابان های "گلزارشهدا" و "مينو" در دل بافت فرسوده منطقه 12 را در اختیار شهروندان قرار دادند.
شهردار اصفهان در حاشیه  این افتتاحیه و در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد:برنامه  هر هفته یک پروژه ماهیتا به هر هفته چندین افتتاحیه تغییر نام داده و ما بر آنیم که در هر هفته چند افتتاحیه به خصوص در مناطق محروم داشته باشیم.
مهدی جمالی نژاد ادامه داد: شهرداری های مناطق به منظور آماده سازی پروژه های عمرانی و تحویل آن به شهروندان زحمات زیادی متقبل می شوند و انصافا باید از همه آنها تشکر کرد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه سعی می کنیم در وهله اول در مناطق محروم اصفهان پروژه ها را به اتمام و بهره برداری برسانیم، تصریح کرد: چندین پروژه آماده بهره برداری است که به منظور توزیع عادلانه خدمات و امکانات در مناطق محروم  انجام می شود.
جمالی نژاد با بیان اینکه منطقه عاشق آباد از مناطق بومی، اصیل و در عین حال ولایتمدار شهر اصفهان است، خاطر نشان کرد:این منطقه یکی از مناطقی است که با سرانه فرهنگی و ورزشی محدودی روبرو بوده و خوشبختانه با همت شهردار این منطقه فضاهای ارزشمندی را در این خصوص در دستور کار قرار دادیم.
 
شهردار اصفهان تاکید کرد:بازگشایی گلوگاه های شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است که برای اجرای آن بودجه های مناسبی پیش بینی شده و امیدواریم با این پروژه های عمرانی خدمات بیش از پیشی به ساکنان این مناطق و عموم شهروندان ارایه گردد.
وی با تاکید بر این که برخی از امکانات منطقه 12 می تواند موتور محرکه منطقه باشد،اذعان داشت:در آینده درصدد آن هستیم که مکان های ورزشی و فرهنگی را به حد استاندار برسانیم.
جمالی نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اعتبارات این پروژه هاگفت: اعتبارات پروژه های خیابان سازی بیشتر برای بخش های آزاد سازی خیابان ها هزینه می شود و برای هر کدام از خیابان های گلزار شهدا و مینو در این منطقه بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، اما برای آزاد سازی آنها بیش از این هزینه می شود.
شهردار اصفهان در خصوص اتصال این خیابان ها به خیابان بهارستان نیز تصریح کرد:برنامه های خوبی برای آزاد سازی مناطق مربوط به این اتصال وجود دارد و شهرداری منطقه باید آن را پیگیری نماید،اما  مدیران استانی نیز باید وارد عرصه شوند و در زمینه ارایه خدمات شهری به شهروندان کمک کنند.
جمالی نژاد گفت: مردم منطقه 12 به دلیل آلایندگی رنج می برند و داشتن هوایی سالم حق مسلم مردم اصفهان است و این موضوع در شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیری می شود،از سوی دیگر مسئولان استانی نیز باید در پرداخت عوارض آلایندگی  به این منطقه به صورت ویژه نگاه کنند.
 
گفتنی است؛  عمليات اجرايي خيابان گلزار شهدا در محله عاشق آباد به طول 950 متر تكميل شده و هزينه اجرايي اين خيابان حدود 11 ميليارد ريال است. عمليات اجرايي خيابان مينو حدفاصل خيابان امام خميني(ره) تا ميدان مركزي خيابان عاشق آباد به طول 800 متر و هزينه اي بالغ بر 11 ميليارد ريال نیز آماده بهره برداري است.
همچنین در راستای اجرای طرح هر هفته یک پروژه، هفته گذشته نیز در یکی از مناطق شهری اصفهان دو بوستان در اختیار شهروندان قرار گرفت که رضایت مردم آن منطقه را به دنبال داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.