قدس آنلاین – رها واعظی: مریخ نورد کنجکاو ناسا در ماه مارس، منطقه یی جدید با رگه هایی از مواد معدنی کشف کرد که پژوهشگران نام آن را باغ شهری گذاشته اند.

مریخ نورد کنجکاو ناسا و کشف یک باغ شهری عجیب در مریخ

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، مریخ نورد کنجکاو ناسا در یکی از گشت های خود بر روی سطح مریخ، منطقه یی را کشف کرد که به باغ شهری معروف شد.

این مریخ نورد با ابزار ChemCam خود، که با لیزر اشیا را می سوزاند و اجزای آن را تجزیه و تحلیل می کند، منطقه یی را کشف کرد که سطحی با رگه هایی از مواد معدنی بسیار متفاوت دارد.

به نظر می رسد که این رگه ها از مدت ها پیش، در محیطی مرطوب و در طول چندین دوره در سطح سیاره ی سرخ ایجاد شده اند. محققان پیش بینی کرده اند که آب از طریق شکستگی هایی در سنگ های سطح این منطقه جریان داشته است و باعث جریان یافتن مواد معدنی محلول در این منطقه شده است. پس از آنکه آب خشک شده است، این مواد معدنی به صورت رگه هایی بر روی سطح زمین باقی مانده اند.

تنوع مواد معدنی موجود بر سطح این منطقه از مریخ، توجه دانشمندان را به خود جلب کرده و کنجکاوی آن ها را برانگیخته است.

مهندسان ناسا در تجزیه و تحلیل های اخیر خود از نمونه های مریخی، اعلام کرده اند که نمونه های ژئوشیمیایی تشخیص داده شده با سیستم مریخ نورد، نشان می دهد که محدوده ی مواد معدنی، سه برابر بیش تر و وسیع تر از آنچه تصور می کرده اند بوده است.

مریخ نورد ناسا در حال حاضر بر روی قطعات کوچکی از کوه های اطراف این باغ مریخی کاوش و آرایش سنگ های این منطقه را با سایر مناطق مریخ مقایسه می کند.

با این کاوش ها، محققان قادر به درک بهتر پیچیدگی ها در تاریخ مریخ خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.