معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، از بررسی و گفتگو درباره شیوه‌های اجرایی کردن بیانیه نشست قبلی وین و جدول زمان‌بندی آتش‌بس در نشست وین ۳ خبر داد.

جدول زمانبندی درباره سوریه بر آتش بس متمرکز باشد

به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از مهر،  حسین امیرعبداللهیان پس از پایان نشست بین المللی بررسی اوضاع سوریه با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص نشست امروز و عمده ترین مباحث مطرح شده در آن گفت: در خصوص روش های اجرای بیانیه پایانی نشست قبلی گفتگوهای مفصلی کردیم.

وی اظهار داشت: همه تلاش های هیات ایرانی بویژه بعد از اضافه شدن دکتر ظریف به جمع وزرا، متمرکز بود بر اینکه اولا بحث آتش‌بس در سوریه به عنوان یک موضوع جدی با جدول زمان‌بندی مشخص در بیانیه پایانی امروز مورد توجه قرار گیرد.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه افزود: در خصوص روند سیاسی و مبارزه با تروریسم، دو مشکل عمده وجود دارد؛ اولا بین گروههای تررویستی فعال در سوریه و ثانیا در خصوص معارضانی که باید با دولت سوریه و نمایندگان دولت سوریه گفتگو کنند، اختلاف نظر وجود داشت.

وی ادامه داد: بحث های اولیه در اینجا مطرح شد، اما قرار شد از طریق تشکیل کارگروههای زیر نظر اقای دیمیستورا ( نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه) و با همکاری کشورها نسبت به مشخص شدن لیست تروریستها و معارضان، اقدامات لازم انجام شود.

امیرعبداللهیان گفت: طبیعی است که به صراحت در این جلسه اعلام شد که ما در خصوص نقش دولت سوریه و تقش مردم سوریه تاکید جدی داریم و ضمنا باید هرگونه اقدامی در خصوص سوریه، با رای و نظر مستقیم مردم این کشور انجام شود.

وی همچنین با اشاره به حملات تروریستی دو روز گذشته در بیروت و پاریس خاطرنشان کرد: تلاش شد از فرصت جلسه استفاده شود و در بیانیه پایانی بر اقداماتی متمرکز شویم که مبارزه با تروریسم در این موضوع شدت یابد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره تعیین جدول زمان‌بندی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه نیز گفت: روی جدول زمان‌بندی صحبت شد، اما آنچه مورد تاکید هیات ایرانی بود و در بیانیه پایانی هم ذکر شد، این بود که اگر بخواهیم بر طبق جدول زمان‌بندی مکانیزم‌ها را به پیش ببریم، مهمترین عنصر آن، باید تمرکز بر آتش‌بس باشد که در بیانیه پایانی منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.