وزیر امورخارجه عراق تاکید کرد که راه حل بحران سوریه سیاسی است و تنها مرجع تصمیم گیر در این باره خود ملت سوریه است.

تنها مرجع تصمیم گیر درباره سوریه مردم این کشور هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا،'ابراهیم جعفری' گفت: همه در معرض خطر تروریسم هستند و جایی برای تردید و دودلی برای مقابله با تروریسم وجود ندارد، بنابراین پایان دادن به کار داعش در سوریه تنها مساله سوریه نیست، بلکه این معضل تمام کشوهای دنیاست، رخدادهای لبنان و فرانسه هم بزرگترین دلیل بر جهانی بودن خطر تروریسم است.
وی در حاشیه نشست وین گفت: ادامه گفت وگوها زمینه را برای دستیابی به توافق بهتر و بیشتر می کند، درعین حال هشدار می دهیم که نبود دیدگاه مشترک در بعد منطقه ای و بین المللی درباره بحران سوریه می تواند مشکل آفرین شود.
وزیر خارجه عراق تاکید کرد که راه حل بحران سوریه سیاسی است و تنها مرجع تصمیم گیر در این باره خود ملت سوریه است ولی از لحاظ امنیتی همه مسوول حفظ امنیت منطقه هستیم .
داعش خطر مشترک در برابر همه کشورهاست که امروز سلطه خود را از عراق تا سوریه گسترده است، ما نسبت به گسترش نفوذ این گروه تروریستی به کشورهای دیگر هم هشدار داده و از تمام دنیا خواسته بودیم این هشدار را جدی بگیرد.
عناصر داعش در عراق از 82کشور مختلف دنیا آمده اند این رقم به تازگی به یکصد کشور افزایش یافته یعنی عرصه بین الملل هنوز جدیت لازم را دراین زمینه ندارد، وعده های کمک های انسانی به آوارگان و مهاجران چه شد؟
وزیر امور خارجه عراق بار دیگر هشدار داد: تاخیر شش ماهه یا یکساله در مقابله با داعش فرصتی استثنایی فراروی این گروه قرار می دهد تا دامنه فعالیت خود را به تمام دنیا گسترده کرده و در نقاط مختلف دنیا دست به عملیات بزند، بنابراین باید در وهله اول تشکیلات داعش به کلی ازبین برود سپس تصمیم گیری برای سرنوشت سوریه به مردم این کشور واگذار شود.
جعفری تاکید کرد: راه حل سیاسی در سوریه باید با مشارکت گروه های مدنی داخل یا خارج از سوریه و بدون سابقه فعالیت های تروریستی صورت گیرد، تصمیم گیری درباره گروه های مخالف سوری نیز باید برعهده مردم آن کشور گذاشته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.