قدس آنلاین یزد - طرح پژوهشي فراتحليل مطالعات انجام شده در مورد زنان استان يزد از سال ۷۵ الي ۹۳ توسط دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و با همكاري دانشگاه يزد تدوين شد.

تدوین طرح پژوهشی فراتحلیل مطالعات انجام شده در مورد زنان

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري با تشريح اهداف تدوين اين طرح پژوهشي اظهار داشت: انجام دادن تحقيقات مختلف درباره يك مسئله پژوهشي در يك حوزه علمي نشان دهنده اهميت آن مسئله و پويايي آن حوزه است.
فخرالسادات خامسي هامانه ادامه داد: در قالب اين طرح پژوهشي برآوردي دقيقتر از يافته ها به دست مي آيد و يكي از نتايج مفيد تحقيقات اين است كه مي توان در حوزه زنان برنامه هاي مناسبتري را تدوين و اجرا نمود.
وي افزود: در اين طرح پژوهشي فراتحليلي مشخص گرديده است كه بيشترين پژوهش ها و مقالات در حوزه پزشكي، باروري و ناباروري، سرطان و ساير مسائل و مشكلات رواني و اجتماعي زنان بوده است.
خامسي هامانه تصريح كرد: تعداد مقالات، طرحهاي پژوهشي و پايان نامه هايي كه در حوزه زنان و مشكلات مربوط به آنان تهيه و تدوين شده به ترتيب 57 مقاله، 20 پايان نامه دانشگاهي و 9 طرح پژوهشي بوده است.
مديركل دفتر اموربانوان و خانواده استانداري گفت: بيشترين موضوعاتي كه در طرحهاي پژوهشي مورد توجه محققين قرار گرفته است آموزش مهارتهاي زندگي، آسيب ديدگان جسمي بانوان، تنهايي و افسردگي دختران فراري، بهداشت رواني، حياء، عفاف و حجاب و مصاديق آن بوده است.
وي اظهار داشت: در حوزه پايان نامه موضوع پايان نامه هاي دانشگاهي براساس رشته تحصيلي مشخص شده است كه به ترتيب از سالهاي 81 الي 93 بيشترين پايان نامه ها مربوط به حوزه مشاوره، پزشكي و سلامت، جامعه شناسي، مديريت، روان شناسي باليني و جغرافيا مي باشد و در سال 93 بيشترين پايان نامه ها در حوزه زنان و مسائل مربوط به آنان تهيه و تدوين شده است.
خامسي هامانه افزود: از تعداد 20 پايان نامه بررسي شده 60 درصد مربوط به مقطع تحصيلي كارشناسي ارشد و 40 درصد مربوط به مقطع تحصيلي دكترا مي باشد.
مديركل دفتر اموربانوان و خانواده استانداري در پايان سخنان خود تصريح كرد: لازم است در آينده براي تهيه طرحهاي پژوهشي، ارائه مقالات و پايان نامه هاي دانشگاهي توجه بيشتري به تنوع موضوعات به جاي تعدد آنها شود، پژوهشهايي در مورد رضايت از زندگي و كيفيت آن، مشاركت اجتماعي، زمينه هاي شغلي، حوزه هاي ورزشي و محورهاي فردي، اجتماعي، شخصيتي و فرهنگي زنان مورد تحقيق و پژوهش قرار گيرد و به ارزشها و نگرشهاي زنان در گستره هاي گوناگون اجتماعي عنايت بيشتري شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.