فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های تروریستی به عنوان بازیگران جنگ‌های نیابتی در منطقه یاد کرد.

گروه‌های تروریستی بازیگران جنگ‌های نیابتی/داعش توان تعرض ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح دوشنبه در نشست خبری رزمایش محمد رسول‌الله(ص) برگزاری این رزمایش در شمال شرق کشور را در راستای افزایش توان دفاعی و امنیتی عنوان کرد و افزود: جنگ های نیابتی در جریان این رزمایش بازسازی و توان رزمی نیروهای مسلح مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با اشاره به حمله داعش به استان دیاله عراق از استان های هم مرز با ایران تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از این اتفاق خط قرمز ۴۰ کیلومتری را در مرز خود تعریف کرد  و هشدارهای لازم را به منظور برخورد قاطعانه با نیروهای داعش در پیشروی حتی یک قدم به این مرز را داد.

بیرون از مرز جواب داعش را می دهیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به حضور نیروهای داعش در شمال افغانستان و هم پیمان شدن با طالبان خاطرنشان کرد: این بیعت به منظور تجاوز به مرزهای ایران صورت گرفته است که در این خصوص باید بگوییم نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم  در از بین بردن این تهدیدات قبل از رسیدن به مرزهای کشور را دارد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیاری از کشورهای مرتجع منطقه نسبت به حضور داعش در مرزهای ایران ابراز رضایت دارند، گفت: نیروهای داعش در صورت نزدیک شدن به خط قرمز ۴۰ کیلومتری کشور ما در بیرون از مرزهای ایران اسلامی نابود خواهند شد.

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به اینکه تهدید داعش برای کشورهای اسلامی و به خصوص برای ایران تهدیدی جدیدی نیست، تاکید کرد: پس از عدم موفقیت عملیات های نظامی کشورهای غربی در کشورهایی همچون عراق و افغانستان امروز دشمنان چهره جدیدی از دشمنی خود که همان ایجاد و مجهز کردن گروه های تکفیری و تروریستی به سلاح های نظامی است را به جان مردم بی دفاع مسلمان انداخته است.

داعش توان تجاوز به مرزهای ایران را ندارد

وی ادامه داد: تقویت نیروهای مرزی و مقابله قاطع در برابر پیشروی داعش باعث شد تا داعش به خود اجازه تجاوز به مرزهای کشور را ندهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اشاره ای به تامین امنیت زائران اربعین حسینی توسط نیروهای مسلح کشور داشت و تصریح کرد: در این خصوص مرزهای خوزستان و بخشی از مرزهای کرمانشاه تحت محافظت نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است و با همکاری نیروهای وزارت اطلاعات تمام حرکات داخل و خارج مرز ایران و عراق و حتی فرامنطقه رصد خواهد شد.

در صورت نیاز ارتش در سوریه و عراق حضور می یابد

وی اشاره ای به حضور مستشاران نظامی ایران در کشورهای سوریه و عراق داشت و تصریح کرد: در حال حاضر ماموریت ستاد کل نیروهای مسلح برای حضور در این دو کشور برای سپاه قدس بوده است اما در صورتی که نیاز حضور نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز احساس شود بدون شک در این کشورها حضور خواهیم یافت.

امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاهی در تجهیز صنعت دفاعی کشور تاکید کرد: سلاح های جدید ما متناسب با تهدیدهای جدید و به منظور افزایش ارتقا نیروی زمینی ارتش ساخته می شوند و در این راستا از توان متخصصان جهاد خودکفایی با پشتیبانی صنعت دفاعی نیز استفاده می شود.

بهره برداری از سلاح های جدید ارتش تا پایان سال

وی از بهره برداری از سلاح های جدید نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال جاری و یا تا پایان فروردین ماه ۹۵ خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ، برگزاری رزمایش ها را دلیل به وجود آمدن جنگ ندانست بلکه برگزاری آن ها را به منظور ارتقاء توان و نمایش آمادگی نیروهای نظامی کشور به دشمنان عنوان و ابراز کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال جاری هشت رزمایش برگزار کرد که از این تعداد پنج رزمایش آن به صورت تخصصی برگزار شد.

وی برگزاری رزمایش ها را تهدیدی بازدارنده برای دشمنان دانست و تاکید کرد: برگزاری این رزمایش ها به دشمنان می فهماند که سربازان این نظام نگاهشان به ولی امر مسلمین است و برای همیشه انگشتشان روی ماشه قرار دارد و در برابر خیال های خامشان پاسخ کوبنده ای  خواهند دید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.