قدس آنلاین- تبریز: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت آموزش در زمینه مصرف نان در جامعه تاکید کرد و گفت: آموزش امری بسیار مهم بوده که باید به صورت مستمر صورت گرفته و مردم به اهمیت مصرف نان سبوس‌دار پی ببرند.

ضرورت آموزش در زمینه مصرف نان/ ادامه نظارت جدی بر تولید و عرضه نان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، احمد محمدزاده در جلسه کارگروه آرد و نان استان خواستار نظارت جدی بر تولید و عرضه نان شد و افزود: باید در زمینه آرد و نان به سطح مطلوبی برسیم و نظارت‌ها به صورت جدی ادامه یابد.

 

وی با تاکید بر این که بازرسی اتحادیه‌ها و خودکنترلی صنف‌ها بهترین شیوه نظارتی است، گفت: امیدواریم به سطحی برسیم که سطح کیفیت نان و میزان تخلفات به حداقل در سطح کشور برسد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت فعالیت مراکز تهیه و پخت نان‌های با کیفیت و استاندارد گفت: در این زمینه ضمن بررسی مشکلات این واحدها باید به سمتی برویم که پخت نان‌های با کیفیت توسعه یابد.

وی، تشکیل دفترچه سابقه نانوایان را به عنوان یک سند مهم در زمینه سوابق فعالیتی و بهداشتی نانوایان دانست و گفت: در این زمینه توجه به جدی‌تر بودن این دفترچه و ثبت آن در دفاتر صنوف نانوایان مهم است.

محمدزاده اظهار کرد: مدیریت استان بر اهمیت نظارت بر تولید کیفی نان و آرد واقف است و تمام فعالان این بخش باید این مهم را احساس کنند و علاوه بر کیفیت نان تولیدی با کم فروشی نیز با جدیت برخورد می‌شود.

راستی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این جلسه از ذخیره سازی 560 هزار تن گندم در سیلوهای این استان خبر داد و گفت : بیش از 90 درصد گندم ذخیره شده در استان داخلی است و باید با گندم خارجی ترکیب شود تا آرد مناسب نانوایی به دست آید.

نیرومند، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت نیز با اشاره به خرید تضمینی 374 هزار تن گندم از کشاورزان استان آذربایجان شرقی در سال جاری گفت: تمام وجوه گندم خریداری شده تسویه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.