قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۰۰ عنوان کتاب توسط فرهنگیان استان در سال گذشته تالیف شده شده است.

تالیف ۲۰۰ عنوان کتاب توسط فرهنگیان آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، جعفر پاشایی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان مردانی آذر ناحیه 2 تبریز اظهار داشت: ارزش و منزلت کتاب در تعالیم اسلامی بسیار رفیع و ویژه بوده تا جایی که همانا معجزه خاتم پیامبران کتاب انسان‌ساز قرآن قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه کتاب غذای روح و مرجع عقلانیت و تبادل دانش است، افزود: کتاب بهترین و غنی‌ترین و حتی سهل‌الوصول ترین منبع ارتقاء دانش و آگاهی است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان تصریح کرد: اگر بخواهیم دانش بشری گسترش یابد و آیندگان با آسان‌ترین روش تجارب گذشتگان را بدست آورند کتاب و نشر آن بهتر نوع این مهم است.

وی با اشاره به ضریب توسعه و پیشرفت کشورها، اظهار داشت: جوامعی که از نرخ بالای توسعه و پیشرفت برخور دارند با اندک مطالعه‌ای می‌بینم که ضریب مطالعه و کتابخوانی و میزان تیراژ کتاب در این کشور بالاست.

پاشایی کتاب را وسیله ثبت و انتقال معلومات و همچنین آموختن و یادگیری  دانست و گفت: از رسالت‌های بنیادین آموزش و پرورش انس دادن دانش‌آموزان به کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با ابراز نگرانی از گسترش فضاهای مجازی، اظهار داشت: متاسفانه در عصر دانش و توسعه فناوری‌ها در بستر فضای مجازی فرصت و انگیزه مطالعه از جوانان ما گرفته شده است.

پاشایی از این فضاها به عنوان تهدید جدی در پایین آمدن میزان مطالعه یاد کرد و گفت: یکی از راه‌های مقابله با این مقوله و ارتقاء کتاب و کتابخوانی، دسترسی آسان و رایگان کتاب در بین دانش‌آموزان است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: 200 عنوان کتاب توسط فرهنگیان استان در سال گذشته تالیف شده شده است.

وی اضافه کرد: رویکرد آموزش و پرورش و اداره کل، توسعه این مهم در بین دانش‌آموزان است و تجهیز یک هزار و 200 کتابخانه در یک‌هزار و 200 مدرسه سال تحصیلی گذشته در این زمینه انجام پذیرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.