قدس آنلاین:مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش صبح امروز در دومین روز از نهمین نشست آموزشی ترویجی مدیران حوزه های علمیه و دبیران کمیته های استانی و ستادی آموزش و پرورش در تالار ملکوت مرکز همایش ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی گفت:در این نشست به لطف عنایات امام رضا شاهد مشارکت ارزشمند تمامی مسوولان حاضر بودیم.

تبلیغ در کنار آموزش مدیرانی محصل و متدین تحویل جامعه می دهد

 

 

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام مجتبی ملکی اظهار داشت: در این نشست کارگروه های پنجگانه شامل بررسی نقاط ضعف و قوت اعزام مبلغ ، شیوه های توانمند سازی مبلغان فعال در عرصه آموزش و پرورش ، شیوه های مشارکت حوزه های علمیه در تربیت منابع انسانی آموزش و پرورش، بررسی راهکارهای فعال سازی کمیته های استانی و شهرستانی و طرح امین فرصت ها و چالشها برگزار شد.

وی بیان کرد: پس از بررسی کارگروه ها ارایه نتایج آن را داشتیم که خوشبختانه مستند و قابل قبول بود و نسخه آن نیز در اختیار مسوولان امر قرار می گیرد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز گفت: از سال 65 فعالیت مدارس امام رضا(ع) آغاز شد و در این مجموعه دو اقدام ویژه دانش آموزان زیارت اولی و جشنواره خورشید ولایت در دستور کار قرار گرفت که در حال اجراست.

محمد تقی فخریان ضمن اظهار تشرف 2 هزار و 700 دانش آموز زیارت اولی به حرم مطهر رضوی در ماه محرم امسال درخصوص جشنواره خورشید ولایت از اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان , بسیج دانش آموزی و دیگر مجموعه ها درخواست همکاری کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 4 5 هزار دانش آموز در جشنواره خورشید ولایت در سه موضوع زیارت , امام رضا (ع ), معرفت آثار خود را ارسال کردند که از این تعداد 70 نفر از 30 کشور جهان اسلام بودند .

او تصریح کرد: از آموزش و پرورش درخواست داریم در این راه کمک کند تا به نوعی مقدمات زیارت با معرفت را مهیا کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشورنیز گفت: هدف از این اجلاس تفاهم و تعامل جهت تبیین راهکارها و راه های حد کامل تعامل میان حوزه علمیه است.

آیت الله مرتضی مقتدایی تاکید کرد: مسوولان باید هم زمان با برنامه ریزی درست در آموزش و پرورش در حوزه علمیه نیز به امر تبلیغ بپردازند وتوجه داشته باشند که بهترین مکان برای این کار به عنوان بستری گسترده برای امر تبلیغ مدارس است .

او اظهار داشت: در همین راستا کمیته مشترکی با عنوان دفتر آموزش ، همکاری و مشارکت آموزش و پرورش و حوزه علمیه تشکیل شد که این دفتر با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی جنبه رسمی یافته و دارای جایگاه قانونی است.

او اضافه کرد:همکاریهای صورت گرفته در این دفتر خوب بوده واز این به بعد هم باید به تبلیغ به شکلی ویژه پرداخته شود تا ضمن آموختن سواد به دانش آموزان آنها به لحاظ دینی و معنوی نیز آماده شده و افرادی محصل و متدین تربیت شوند.

وی در این خصوص یادآور شد: اگر دانش آموز در دوره دبیرستان محصلی متدین بار آمد در دانشگاه هم با همین روند وارد شده و در آینده هم در هر سمتی که مشغول شود فردی محصل و متدین می شود.

وی تصریح کرد: باید مدیران خوبی برای آینده تربیت کنیم و آموزش و پرورش محل  نقش گیری تدین و شکل گیری هویت فرهنگی است که برکات آن در آینده نمایان می شود.

در پایان این مراسم کتاب لحظه های نورانی یک ویژه امامان جماعت مدارس ابتدایی رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.