قدس آنلاین: رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح ایجاد ۱۸۰ مسجد در حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: طرح هایی مانند اشتغال زایی و حذف ارازل و اوباش نیز از جمله موضوعات مهمی است که در دستور کار بسیج سازندگی استان ما قرار گرفته است.

اجرایی شدن طرح ایجاد ۱۸۰ مسجد در حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمد روحانی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، برگزاری اردوهای جهادی را مهم ترین اهداف این سازمان برشمرد و افزود: فعالیت ‌های محرومیت زدایی بسیج سازندگی در حاشیه شهر که با مشارکت دولت و قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می‌ شود، در راستای رفع محرومیت زدایی اعتبارات و سرمایه‌ گذاری‌ های مناسب در نظر گرفته شده است.

او با ابراز خرسندی از عملیاتی شدن برخی از فعالیت ها که توسط سازمان بسیج این استان از جمله سالن‌های ورزشی، ساخت، توسعه و مرمت  مساجد در حاشیه شهر مشهد نهایی شده است خاطرنشان کرد: احیا و مرمت 100 قنات در مناطق مختلف خراسان رضوی از سوی بسیج سازندگی این استان همراه با مرمت خانه ‌های ایتام، ساخت خانه عالم در مناطق دور دست، کمک به تامین جهیزیه، کمک به افراد بدسرپرست و کمک به بیماران صعب العلاج را می توان از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی همچنین با تاکید بسیار به فعالیت های این سازمان در عرصه اثتصاد مقاومتی تصریح کرد: کارگروه اقتصاد با همیاری اقشار مختلف بسیج استان همراه با تشکلی از نخبگان تشکیل شده  است تا فعالیت های این عرصه را عملیاتی کند.

روحانی مهم ترین رویکرد این سازمان را اردوهای جهادی تربیتی و فرهنگی دانست و تاکید کرد: این اردوها با هدف محرومیت ‌زدایی است که به صورت تلفیقی و با مشارکت سایر اقشار بسیج برگزار می‌ شود.

او البته بخش دیگری از فعالیت این سازمان را در قالب بسیج مهندسی عنوان و بیان کرد: 2 هزار و 200 نفر از جامعه مهندسین استان ما عضو انجمن بسیج خیر هستند که وظیفه آنها نظارت بر مراکز عام المنفعه از جمله مساجد، حسینه ها، سالن‌ های ورزشی همراه با ارائه تخفیف است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی از حضور مهندسان کشور در جوامع بین المللی به عنوان یک ضعف یاد کرد و گفت: در عرصه صدور خدمات مهندسی در میان 150 کشور در رتبه 128 قرار داریم که این رتبه بسیار پایین است لذا برای تقویت و ارتقا این رتبه طرح مهندسان ایده آل 1404 را در برنامه قرار داده‌ ایم.

روحانی یکی دیگر از اقدامات بسیج  را که فعالیت در عرصه پدافند غیر عامل است نیازمند فرهنگ سازی دانست و اظهار کرد: طرح همگام با کشاورز نیز از سوی بسیج کشاورزی با محوریت ارتقا تولید و بهره وری در بخش کشاورزی اجرا می ‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.