معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاون نظارت بر درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حوزه مطالبات بیمه‌ای ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رقم پرداخت نشده داریم که این بدهی مربوط ۵۷۰ بیمارستان سراسر کشور می‌شود.

حوزه مطالبات بیمه‌ای ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رقم پرداخت نشده دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد آقاجانی دقایقی پیش در حاشیه برگزاری اجلاس سراسری معاونان درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در هتل تابان مشهد در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اجلاس طی امروز و فردا و به مدت دو روز با هدف همفکری فعالیت‌های حوزه درمان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: 100 نفر در این همایش دو روزه حاضرند که 58 نفر از آنها معاونان نظارت بر درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور هستند و با اجرای طرح تحول سلامت حیطه فعالیت‌های درمانی گسترده‌تر شده که در این نشست به نقاط ضعف و قوت آن پرداخته می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه طرح توحل سلامت از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز به کار کرد، گفت: تاکنون مردم از منافع این طرح برخوردار شدند، اما این برنامه با مشکلاتی همچون وصول مطالبات مواجه بوده و امروزه برخلاف زمان فبل از اجرای طرح تحول سلامت عمده پرداختی‌ها و منابع از طریق بیمه است و تأخیر در پرداخت‌ها سبب ایجاد مشکلاتی شده و حتی اکنون که در آخرین روز آبان ماه هستیم مطالبات فروردین ماه پرداخت نشده است.

آقاجانی تصریح کرد: فرسودگی و قدیمی بودن بیمارستان از دیگر مشکلات است و عمر مفید هر بیمارستان 35 سال بوده و باید نسبت به بازسازی و نوسازی امکانات بیمارستانی اقدام شود.

وی تأکید کرد: کمبود نیروی انسانی به ویژه پرستار از دیگر مشکلات بوده و وزارتخانه برای رفع تمامی این مشکلات برنامه دارد که اجرای آن نیازمند حمایت دولت، مجلس، بخش خصوصی و خیران حوزه سلامت بوده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تا چند روز آینده هزار میلیارد تومان از معوقات بیمه‌ای پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه مطالبات بیمه‌ای 4 هزار و 400 میلیارد تومان رقم پرداخت نشده داریم که این بدهی مربوط 570 بیمارستان سراسر کشور می‌شود.

آقاجانی گفت: وضعیت درمانی به قدری فرسوده است که نیازمند حمایت جدی هستیم و در بحث تجهیزات پزشکی فرسوده هم جایگزینی 16 هزار اقلام جدید در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 9 هزار قلم آن در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: شاخص‌های هر تخت بیمارستانی به ازای جمعیت دنیا در هر کشور متفاوت است و در کشورهای توسعه یافته آمارها فرق دارد و طبق آمار ارائه شده در ژاپن به ازای 13، کره جنوبی 7، کشورهای اروپایی 7.5، ترکیه 2.7 و ایران 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت اختصاص داده‌اند و ایران بین 80 تا 100 هزار تخت بیمارستانی کم دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه توان دولت و توان منابع دولت برای توسعه منابع بیمارستانی محدود است، عنوان کرد: در هز سال تنها تأمین 2 هزار تخت با منابع دولتی میسر است و اگر بخواهیم تمام کاستی توسط دولت تأمین شود چیزی حدود 40 تا 50 سال زمان می‌برد و برای سرعت‌بخشیدن به این کار نیازمند حمایت خیران سلامت، بخش خصوصی و مسئولان دولتی در سطح استانی و شهرستانی هستیم و با یک عزم جدی میان تمامی این آحاد پیشرفت‌های حوزه سلامت میسر خواهد بود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگو باشد.

آقاجانی گفت: بحث مقابله با دریافت‌های غیرقانونی و زیرمیزی بگیری با اقدام وزارتخانه انجام شد و پرداخت غیرقانونی در مجموعه‌های بخش دولتی و خصوصی کاهش یافته و این وزارتخانه نسبت به پرداخت‌های غیرقانونی بی‌تفوت نبوده و به شدت با متخلفان برخود می‌کند و مردم در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در این زمینه می‌توانند شکایات خود را به شماره تلفن 1690 اعلام کنند تا مسئولان امر در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخشان را بدهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.