قدس آنلاین لرستان-جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار لرستان وبا حضور معاون برنامه ریزی استانداری لرستان برگزار شد.

کاهش نرخ بیکاری تنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان پذیر است

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد ، استاندار لرستان در این جلسه با بیان لزوم توجه ویژه مدیران به کارگروه های جدید زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه گفت: برنامه ریزی برای تدوین برنامه ششم فرصتی است برای ارائه راهکارهای لازم جهت پیشرفت استان لرستان.

هوشنگ بازوند  با اشاره به مواد 27و6 الحاق توسعه  تاکید کرد: مدیران اجرایی باید برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در همه امور،شجاعت لازم را داشته باشندکه با توجه به قانونی بودن این مواد، مدیران اجرایی می توانند تحول شگرفی در محدوده خودشان حاصل کنند.

 وی اظهار داشت:با تصویب ماده  6 قانون الحاق توسعه  این امکان برای سازمان ها به وجود آمده است که با فروش فضا ها ومنابع بلا استفاده،از طریق منابع بدست آمده مشکلات سازمان های مزبور را حل نمایند. استاندار لرستان با بيان اينکه يک شورا در کشور براي برنامه ششم تشکيل‌ شده است، بيان کرد: ما در نخستين اقدام نامه‌اي که هشت بند داشت و به امضاي شش استاندار رسيده بود تهيه و به ریيس‌جمهور پيشنهاد‌هايي ارائه شد.

وي افزود: در اين هشت بند مواردي که احساس کرديم براي شش استان لرستان، کهگيلويه و بويراحمد، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال بختياري و ايلام لازم بود لحاظ شود پيشنهاد داديم که خوشبختانه رئيس‌جمهور در دستور کار قراردادند.

بازوند با بيان اينکه اگر از اين هشت پيشنهاد حتي چند مورد هم‌ شکل بگيرد کمک خوبي است، عنوان کرد: در نخستين پيشنهاد ايجاد رديف متمرکز و مستقل در جدول شماره 9 براي زيرساخت‌هاي اين استان‌ها علاوه بر اعتبارات عمراني که به استان‌ها داده مي‌رود مطرح شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: با بیان اینکه بعضی از دستگاهها اعلام کرده اند هیچ پروژه  ناتمامی جهت تحویل به بخش خصوصی نداریم ،که این امر خلاف واقع است .

بازوند با اشاره به واگذاری پروژها به بخش خصوصی گفت:کاهش نرخ بیکاری تنها با توان  بخش خصوصی به عنوان پرچم دار توسعه امکان پذیر است.

همچنین معاون  برنامه ریزی استانداری لرستان در این جلسه از برگزاری چهار جلسه مشترک با دستگاه های اجرایی خبر داد وگفت : تا به حال 41دستگاه با درخواست اعلام گزارش جواب داده اند، 32دستگاه از نبود پروژه نیمه کاره ونه دستگاه نیز  کار های اجرایی آنها به اتمام نرسیده است.

وی افزود:کارگروه ساماندهی با ریاست استاندار می تواند پروژه ها را مدیریت کنند وبلافاصله به واگذاری آنها اقدام نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.