قدس آنلاین- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عامل بیشتر نارضایتی‌ها مربوط به برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و کسی که در گذشته وزارتخانه را اداره می‌کرده معتقد است که درآمد پزشکان ده‌ها برابر شده، در صورتی که در مشهد تنها ۴۰ درصد حقوق‌ها پرداخت شده است.

۶۰ درصد حقوق پزشکان پرداختی نشده است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی مهرابی‌بهار صبح دیروز در مراسم افتتاحیه اجلاس سراسری معاونان درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در هتل تابان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: یک سال و نیم پرتلاش و پرکاری را پشت‌سر گذاشتیم و خوشحالیم که مردم و بیماران از عملکردمان راضی هستند و حفاظت‌های خوبی از بیماران انجام شده است.

وی افزود: بیمارستان‌ها پس از اجرای طرح تحول سلامت در حد قابل قبول هستند و در گذشته استانداران، فرمانداران و امامان جمعه نامه‌ای جهت تخفیف می‌دادند، اما دیگر به‌دلیل حمایت‌های مالی طرح تحول سلامت و کاهش هزینه‌های مردم  این کار انجام نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در گذشته مردم چک و سفته وثیقه می‌گذاشتند، گفت: اکنون دیگر این کار انجام نمی‌شود و مشکلات این حوزه کاهش یافته و پرداختی به همکاران هم زیاد شده، هرچند که هنوز نارضایتی‌هایی وجود دارد.

مهرابی‌بهار تصریح کرد: عامل بیشتر نارضایتی‌ها ،مربوط به برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و کسی که در گذشته وزارتخانه را اداره می‌کرده معتقد است که درآمد پزشکان ده‌ها برابر شده، در صورتی که در مشهد تنها 40 درصد حقوق‌ها پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: وقتی اعلام می‌شود درآمد پزشکان 10 برابر شده سبب نارضایتی سایر پرسنل می‌شود و روی عملکردشان هم تأثیرگذار بوده، موضوعی که به‌واقع یک چالش جدی است؛ همچنین از سویی دیگر دریافتی بیمارستان‌ها کم شده و در گذشته 35 درصد بود و از سویی دیگر نیز باید تجهیزات لازم و مورد نیاز خریداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به معوقات بیمه‌ها گفت: بیمه‌ها 7 تا 8 ماه معوقه دارند و این موضوعات دست به دست هم داده تا نارضایتی‌ها به‌وجود آید و منابع محدود و تقاضاها نامحدود است.

*طرح تحول نظام سلامت اقتصاد بیمارستانی را نجات داده است

محمدهادی سعيدمدقق معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در سخنانی اظهار داشت: بحث اقتصاد درمان و اقتصاد بیمارستانی نکته‌ای کلیدی بوده و پاشنه آشیل کل برنامه‌های درمان است.

وی افزود: اگر نتوانیم بیمارستان‌ها را به پویایی لازم برسانیم تا به معنای واقعی خودکفا باشند، نمی‌توانیم آنالیز صحیحی از اقتصاد بیمارستانی داشته باشیم و در چنین وضعیتی برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت با شکست مواجه خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خوشبختانه حمایت‌های صورت گرفته در حد مقبول بوده، گفت: اعداد و ارقام آماری نشان داده که طرح تحول نظام سلامت اقتصاد بیمارستانی را نجات داده است، اما چالش‌ جدی عمده در دو بحث پرداخت  بیمه‌ای و عدم نقدینگی در بیمارستان‌هاست که باید تدبیر مسئولان امر برطرف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.