مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی گفت: جذب نخبگان در دستور کار بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی قرار دارد.

جذب نخبگان در دستور کار بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین و به‌نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس‌رضوی، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار اظهار داشت: برای دست یافتن به این هدف، از جمعی از فضلای حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دعوت به‌عمل آمده تا به صورت پاره‌وقت و طبق برنامه مدیریتی ضمن آموزش روش‌های تحقیق به طور عملی وارد فرآیند پژوهشی شوند.

وی عنوان کرد: از آنجا که پژوهشگران زمانی را در این مرکز و برای انجام اهداف مورد نظر اختصاص می دهند، مزایا و حقوقی هم برای آنان در نظر گرفته شده است.

شریعتی تبار همچنین از ایجاد اتاق فکر در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: ایجاد یک اتاق فکر برای حضور شخصیت‌های صاحب نظر در حوزه‌های قرآن، کلام، فقه و حدیث پیش بینی شده تا تعدادی از نخبگان کشور گردهم آیند و برای سیاست‌های کلان برنامه ریزی کنند.

وی ابراز کرد: شورای پژوهشی این مرکز بنا است با تغییر و تحولات جدید فعال‌تر عمل کرده و برای هر یک از گروه‌های پژوهشی، سند چشم انداز و نقشه راه تعریف شود.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه از متکلمان فلاسفه دعوت شده است تا با بحث‌های چالشی به سمت رفع نیازهای جامعه پیش روند، ادامه داد: در نظر داریم تا نتایج تحقیقات، فلسفه محض نباشد و این تحقیقات به صورت فرمول‌هایی کاربردی در عرضه زندگی بیاید، زیرا این مهم برای یک مرکز پژوهشی فعال و زنده، امری شایسته است.

شریعتی تبار معرفی صحیح تولیدات و آثار فاخر به جامعه هدف را امری ضروری دانست و تأکید کرد: کتاب «المعجم فی فقه لغة القرآن و سر بلاغت» از جمله آثار ارزشمندی است که به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تولید و چاپ شده و در نمایشگاه‌های مختلف مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این اثر فاخر که دارای 60 جلد است و تاکنون 29 جلد آن تحت نظر آیت‌الله واعظی خراسانی به چاپ رسیده، برای معاونت های فرهنگی برخی دانشگاه‌های خارج از کشور و نمایشگاه‌های برون مرزی ارسال شده که از جمله آن می‌توان به نمایشگاه اخیری که کربلای معلی برپا شد، اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ایجاد پژوهشکده‌ای در شهر قم بر اساس جلسات صورت گرفته با حوزه علمیه این شهر، از دیگر اقدامات آینده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.