قدس آنلاین:معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی از اصلاح مکانیزم سنگ آبی در واحدهای صنعتی آبنبات استان خبر داد.

اصلاح مکانیزم سنگ آبی در واحدهای صنعتی آبنبات

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، مهیار مشایخی در گفتگو با خبرنگاران استان در بازدید ازاجرای این مکانیزم در واحدصنعتی آبنبات در شهرک صنعتی بجنورد اظهار داشت : این سیستم در کاهش مصرف آب و افزایش تولید بسیار موثربوده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای آبنبات سازی به سمت صنعتی شدن پیش رفته است ، افزود : برای صنعتی شدن خوشه آبنبات 9 زمین در شهرک صنعتی بجنورد خریداری شد که 5 مورد به بهره برداری رسیده و مابقی در حال بهره برداری است.

وی خاطر نشان کرد: اصل حمایت شهرکهای صنعتی از خوشه است و به دنبال این هستیم که همه واحدها به سمت صنعتی شدن بروند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر واحدهایی که تعطیل یا نیمه تعطیل هستند تقاضای اعطای تسهیلات از شرکت شهرکهای صنعتی دارند اما اعطای تسهیلات به واحدهایی که توانمندی مدیریت آن واحد را ندارند فقط مقروض شدن را در پی دارد.

وی تامین اعتبار برای ارتقای تکنولوژی در واحدهای صنعتی را یکی از برنامه های حمایتی شرکت شهرکهای صنعتی عنوان و بیان کرد : اصلاح مکانیزم سنگ آبی ، دستگاه پرکن  و بسته بندی مناسب تاکنون برای واحدهای صنعتی آبنبات انجام شده و اصلاح چرخ قالب آبنبات و افزایش ماندگاری در قندان نیز از برنامه های در دست اقدام است.

وی به بحث صادرات آبنبات نیز اشاره کرد و افزود : در حال حاضر صادرات در واحدهای صنعتی ضعیف و برای صادرات صنایع غذایی به استانداردهای جهانی نیاز است که رو به سوی تقویت پیش می رود.

مدیر عامل یکی از واحدهای صنعتی آبنبات در شهرک صنعتی بجنوردنیز در این بازدید گفت : با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی دستگاه اصلاح مکانیزم سنگ آبی را در واحد صنعتی خود راه اندازی کردم که این طرح 100 درصد بازدهی داشته است.

حسین کرباسی اظهار داشت : برای تولید 500 کیلو آبنبات در واحدصنعتی 1300 لیتر آب هدر می رفت که با راه اندازی این سیستم مصرف آب 98 درصد کاهش یافته است.

وی افزایش راندمان کار و کیفیت را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت : به تمام تولید کنندگان آبنبات پیشنهاد می کنم از این دستگاه استفاده کنند.

وی همچنین به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای فعالیت در این بخش تاکید کرد و افزود : جای تولید در صنعت شکر پنیر هنوز وجود دارد و این صنعت اشباع نشده و 50 درصد کشور هنوز این صنعت را نمی شناسند.

وی مصرف شکر پنیر را به مردم استان توصیه و تصریح کرد : میزان قند موجود در شکر پنیر 70 درصد در حالی که در قند 100 درصد است.

وی نوسان قیمت شکر ، پرداخت بیمه آزاد کارگران ، ناشناخته ماندن صنعت شکرپنیر ، عدم حمایت برخی از دستگاههای متولی ، خرید نقدی مواد اولیه و فروش نسیه شکر پنیر را از جمله مشکلات صنفی آبنبات سازان عنوان کرد.

وی در ادامه افزود : دستگاههای اجرایی استان می توانند برای معرفی سوغات بجنورد در ادارات آبنبات روی میز خود داشته باشند.

کرباسی افزود : همچنین برای معرفی این صنعت ، آبنبات را با 35 درصد تخفیف در اختیار بوفه های دانشگاههای بجنورد قرار می دهم.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.