قدس آنلاین_ امام پور_مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از ابتدای فعالیت سازمان بیمه سلامت ایرانیان تاکنون ۴۱ میلیون نفر در سراسر کشور تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

۴۱ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد کبیر عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه،در مشهد  اظهار داشت: از ابتدای فعالیت سازمان بیمه سلامت ایرانیان تاکنون 41 میلیون نفر در سراسر کشور بیمه شده‌اند که از این تعداد 3 میلیون و 735 هزار نفر از خراسان رضوی هستند.

وی افزود: با همت دولت تدبیر و امید و تلاش رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از ابتدای امسال تاکنون  58 درصد از منابع بودجه سال 1394 تخصیص یافته که این وجه به حساب واحدهای خدمات دهنده واریز شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در سال گذشته 1472 میلیارد تومان منابع محقق نشده داشتیم، خاطرنشان کرد: میزان بدهی‌ها در پایان سال گذشته با احتساب زیان انباشته شده سال‌های 91 و 92 که 670 میلیارد تومان بود به 2 هزار و 200 میلیارد تومان رسید و این مبلغ از مجموع 2 هزار و 800 میلیارد تومان دریافتی بودجه سال 94 که تاکنون دریافت شده به بدهی‌های پیشین اختصاص یافت.

کبیر تصریح کرد: در سال 1394 بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی داریم و برآورد این است که این مبلغ در پایان امسال به بیش از 3 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی تأکید کرد: در سال جاری حدود 1800 میلیارد تومان از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص داده می‌شود و سپس این وزارتخانه نسبت به پرداخت هزینه‌ها به بیمه سلامت اقدام خواهد کرد؛ همچنین بیش از 1500 میلیارد تومان دیگر هم باید از محل هدفمندی به سازمان بیمه سلامت پرداخت شود تا دولت به تعهدات خود عمل کند و با پرداخت این مبلغ 100 درصد بودجه سال 1394 که به میزان 5 هزار میلیارد تومان است دریافت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه با تأکید رئیس جمهور توجه جدی‌ای در این حوزه شده، گفت: معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تلاش ویژه‌ای دارند تا اختلالی در اجرای طرح تحول نظام سلامت به وجود نیاید و این اطمینان را  به مردم می‌دهیم که با تمام توان نسبت به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

کبیر گفت: با طرح تجمیع بیمه‌ها در رسانه‌ها مخالف هستم و باید در گام اول به تأمین منابع مورد نیاز، در گام دوم به یکسان سازی تمامی خدمات و در گام سوم به یکسان سازی روابط بیمه‌شده و بیمه‌گر توجه کنیم و حق نداریم که کوچکترین کم‌توجهی‌ای در این رابطه داشته باشیم، همچنین باید تضمین لازم را برای حق حقوق کارگران به‌وجود آوریم و اگر در ساختارها به تجمیع رسیدیم، آن وقت این امکان وجود دارد که نسبت به تجمیع بیمه‌ها بررسی‌های لازم را داشته باشیم.

وی افزود: ابتدا باید به سمت یکسان سازی فرایندها، ضوابط و چهارچوب‌ها برویم و بعد به سمت یکپارچه سازی‌ حرکت کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به زودی دفترچه‌های بیمه‌ای یکسان سازی می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به سمت پرداختی‌های یکسان حرکت کنیم و مناسبات کارگران هم حفظ و تضمین شود.

کبیر تصریح کرد: در سازمان بیمه سلامت پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت هزینه‌ها از 69 تا 70 درصد به 80 تا 81 درصد رسیده و 3 درصد در بخش روستایی و 6 درصد در بخش شهری توسط مردم پرداخت می‌شود و مابقی را هم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل منابع این طرح پرداخت می‌کند.

وی تأکید کرد: به طور کلی در سال 93 نسبت به سال 92، 83 رشد را در عملکرد سازمان بیمه سلامت شاهد بودیم و تغییری هم در تعهدات دارویی این سازمان ایجاد نشده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره پرداخت حق بیمه‌ها، عنوان کرد: تا زمانی که منابع تخصیص نیابد امکان پرداخت وجود ندارد و طبق آخرین اخبار در حال پرداخت مطالبات فروردین ماه بیمارستان‌ها هستیم، همچنین مطالبات پزشکان هم تا خرداد ماه و مطالبات داروخانه‌ها هم تا مرداد ماه پرداخت شده است.

کبیر گفت: معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده که هزار میلیارد تومان بابت مطالبات بیمارستان‌ها پرداخت شود که 700 میلیارد تومان آن توسط سازمان تأمین اجتماعی و 300 میلیارد تومان دیگر نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی واریز می‌شود تا بتوانیم بدهی‌های موجود را پرداخت کنیم.

وی افزود: در پایان سال 92، پرداختی به بیمه‌ها 12 ماه عقب بود و در 8 سال گذشته حدود 800 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم که اکنون این عدد کاهش یافته و در مسائل اقتصادی هم اثرگذار بوده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه تنها با عزم جدی دولت تدبیر و امید توانسته‌ایم در شرایط نامساعد فعلی با موفقیت به پیش برویم، عنوان کرد: بازگشت سرمایه اجتماع، پایبندی به حقوق شهروندی و اطمینان آحاد جامعه به کارگزاران دولتی مورد تأکید ویژه رئیس جمهور بوده است و خوشبختانه بخش عمده‌ای از این خواسته با تلاش‌های صورت گرفته پرسنل و مسئولان سازمان بیمه سلامت ایران در سراسر کشور محقق شده است.

*63 درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند

علیرضا رمزی مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی هم در سخنانی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون 3 میلیون و 735 هزار نفر در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که این عدد شامل حدود 10 درصد آمار بیمه‌شدگان سراسر کشور بوده است.

وی افزود: مجموع آمار بیمه‌شدگان خراسان رضوی شامل 448 هزار نفر کارکنان دولت، 2 میلیون نفر صندوق روستائیان، یک میلیون و 128 هزار نفر صندوق بیمه سلامت همگانی، 160 هزار نفر صندوق ایرانیان و 159 هزار نفر صندوق سایر اقشار بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه 63 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، گفت: روند انجام ثبت نام‌ها همچنان ادامه دارد و این کار تعطیل نشده است و در پایان سال گذشته یک میلیون و 36 هزار نفر بیمه شده در خراسان رضوی داشتیم که این آمار در پایان 6 ماهه نخست امسال به یک میلیون و 128 هزار نفر رسیده است.

*سیدمحمد شخص‌امام‌پور

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معين IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    اين نشون ميده که 41 ميليون ايراني تحت هيچ پوشش بيمه اي نبودن و نشون ميده بيکاري در ايران چقدر زياده نه اينکه 41 ميليون نفر بيکار باشن ولي امار زيادي از اين 41 ميليون بيکار،هستن