عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: قرار است فرهادی به همراه معاونانش فردا در کمیسیون آموزش حاضر شود و چنانچه از پاسخ‌های وی قانع نشویم طرح استیضاح وزیر علوم را مطرح می‌کنیم.

جلسه کمیسیون مجلس آموزش با فرهادی/ قانع نشویم وزیر علوم را استیضاح می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، ابوالقاسم خسروی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عملکرد ضعیف و پرحاشیه وزیر علوم اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس در زمان رای اعتماد به فرهادی، نخستین اولویت و انتظار خود را این دانسته که به شعارها و سیاست‌های که براساس آن رای آورد، پایبند باشد.

وی افزود: ما به وزیر علوم تاکید کردیم که دانشگاه باید آرامش داشته باشد، دانشگاه باید سیاسی باشد اما نباید تبدیل به یک باشگاه سیاسی شود، بارها به وی تاکید کردیم که آرامش محیط علمی بسیار مهم بوده و این عامل مهمی برای ارتقا و رشد نرخ علم در کشور است.

*عملکرد پرحاشیه و ضعیف وزیر علوم/ به شدت نگرانیم

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه وزیر علوم در حوزه علم و رشد آن عملکرد خوبی نداشته و علاوه بر آن عملکرد پرحاشیه وی در حوزه سیاسی‌کاری‌ها به ویژه پرونده بورسیه و بی‌توجهی به مسائل فرهنگی نگران‌ کننده است.

خسروی با اشاره به تذکر و نگرانی رهبر معظم انقلاب در زمینه اقدامات فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: نباید از کنار این تذکر و نگرانی رهبر انقلاب به راحتی گذشت و واقعا نگران فضای دانشگاه‌ها به ویژه ورود عناصر فتنه در آستانه انتخابات هستیم، برگزاری اردوهای مختلط و کنسرت‌ها در دانشگاه‌ها، کار فرهنگی را از مسیر واقعی آن خارج کرده است.

وی یادآور شد: هفته گذشته از وزیر علوم به همراه معاونان وی به کمیسیون آموزش دعوت به عمل آوردیم تا در مورد تمامی این مسائل و نگرانی‌های ما پاسخ دهد که متاسفانه هیچ کدام از آقایان وزارت علوم به کمیسیون نیامدند.

*جلسه کمیسیون آموزش با وزیر علوم/ قانع نشویم وزیر را استیضاح می‌کنیم

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: پس از عدم حضور وزیر علوم، مجددا وی را به کمیسیون فراخواندیم و قرار است فرهادی به همراه معاونانش فردا در کمیسیون آموزش حاضر شود و چنانچه از پاسخ‌های وی قانع نشویم طرح استیضاح وزیر علوم را مطرح می‌کنیم.

خسروی با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه‌ها به باشگاه‌های سیاسی تبدیل شده است، یادآور شد: جدای از سیاسی‌بازی‌ها در دانشگاه، ما سالانه حدود یک میلیون پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی داریم که باید نگاه به آنها عملی باشد نه تئوری و کتابی اما نه‌تنها رشد علمی نداشته‌ایم، بلکه وضعیت تولید علم ما نیز مطلوب نیست و به نوعی متوقف شده است.

* پرونده بورسیه‌ها سیاسی‌بازی است و بس/دستگاه قضا رسیدگی کند

وی با انتقاد از عملکرد وزارت علوم در موضوع بورسیه‌ها تصریح کرد: دستگاه قضا باید به پرونده بورسیه‌ها ورود جدی کند و هم با عاملان آن برخورد و هم تسکینی بر آبرو و حیثیت از دست رفته این دانشجویان باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نادرست‌ترین کار این بود که اسامی 3 هزار دانشجو را بدون تایید هیچ مرجع قضایی و قانونی رسانه‌ای کرده و در حقیقت آنچه در موضوع بورسیه‌ها دیدیم سیاسی‌بازی است و بس.

خسروی ادامه داد: آنها که اسم 3 هزار نفر را منتشر کردند در حالی که در نهایت این اسامی به تعداد انگشتان دست هم نشد، واقعا این مایه نگرانی نیست؟ واقعا با آبرو، حیثیت و عزت آن 3 هزار نفر دانشجو بازی نشد؟

وی اظهار کرد: واقعا ما از وزیر علوم و معاونان وی توضیح قانع‌کننده می‌خواهیم و این فضای نابسامان دانشگاه نگران‌کننده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    واقعا وزیر جدیدا برای دانشگاه مازندران فردی بازنشسته را برای ریاست انتخاب کرده در صورتی افراد شایسته در دانشگاه هستند