قائم شهر – خبرنگار قدس آنلاین : مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در خصوص کمبود گاز در کشور وجود ندارد ، گفت : مردم به هیچ وجه نگران تامین گاز منازل خود در فصل زمستان نباشند.

هیچ گونه کمبود گاز در کشور وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین از قائم شهر ، محمد اسماعیل ابراهیم زاده در حاشیه اجرای مانور مقابله با افت فشار گاز در قائمشهر و سوادکوه افزود : قطعاً در صورت افت فشار گاز، مشترکین غیرخانگی به سوخت دوم منتقل خواهند شد.

وی از آمادگی کامل برای تامین سوخت دوم توسط شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی خبر داد و یادآور شد : اولویت شرکت گاز مازندران حفظ جریان گاز منازل مسکونی بوده و قطعاً گاز منازل مسکونی قطع نخواهد شد ، مگر آنکه با مشکلات فنی روبرو شویم که در کوتاهترین زمان ممکن برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه مازندران در انتهای خط لوله گاز سراسری قرار دارد ، احتمال فراگیر شدن سرما در فصل زمستان را مورد تاکید قرار داد و گفت : صنایع بزرگ و نیروگاه های استان به صورت کتبی متعهد شده اند که به هر دلیلی شرکت گاز مازندران تصمیم به انتقال سوخت این صنایع به سوخت دوم گرفت ، این مهم محقق شود و همکاری لازم در این خصوص وجود خواهد داشت.

ابراهیم زاده با یادآوری قطع گاز استان مازندران در سال 86 ، خاطرنشان ساخت : از زمان بحران مذکور مقرر شد صنایع بزرگ و کوچک استان به سوخت دوم تجهیز شوند که تاکنون فقط 39 درصد نانوایی های استان دوگانه سوز شده اند.

وی با اشاره به خط لوله 42 اینچ دامغان- کیاسر-  ساری گفت : این خط لوله گاز به طول 170 کیلومتر و اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال در حال انجام است که طبق برنامه وزارت نفت تا پایان شهریور سال آینده گازدار خواهد شد.

ابراهیم زاده یادآور شد : این خط استراتژیک ضمن پایدار نمودن جریان گاز استان ، قابلیت گازرسانی به روستاهای دودانگه و چهاردانگه ساری را نیز فراهم خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اضافه نمود : تا پایان سال 96 تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور طبق اعتبارات بند "ق" از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد که بر این اساس برای گازرسانی به 400 روستای مازندران در سال آینده برنامه ریزی شده است.

ابراهیم زاده در ادامه سخنان خود به اجرای مانور مقابله با افت فشار و قطع گاز در شهرهای قائمشهر، شیرگاه، زیراب و پل سفید اشاره کرد و گفت : این مانور برای ایجاد آمادگی و ارتقا مهارت در زمان بحران و با حضور و همراهی استان های معین گیلان و گلستان اجرا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.