رئیس قوه قضاییه گفت: بزودی کمیته­ اجرایی‌ شدن سیاست های کلی محیط زیست و نقش قوه قضاییه در پیگیری و اجرای این سیاست‌ها را تشکیل و نتایج بررسی­های این کمیته در جلسه مسئولان عالی قضایی مطرح می شود.

ایجاد کمیته اجرای سیاست های کلی محیط زیست در قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت هفته بسیج و تاکید بر اینکه سهم عمده ای از اقتدار و امنیت کشور مرهون بسیج و تفکر بسیجی است گفت: امام راحل (ره) به دلیل اتکا و اعتمادی که به مردم و حضور آنان در صحنه داشت، بسیج را تشکیل داد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه فعالیت­های بسیج تنها محدود به فعالیت­های نظامی نیست افزود: نکته مهم اقدام حضرت امام (ره)، گسترش و بسط تفکر بسیجی به میان مردم و در واقع عمومی و مردمی ساختن تفکر بسیجی بود که امروز نیز باید همین نگاه و تفکر در خصوص فعالیت­های بسیج در همه سطوح اعمال شود.

آملی لاریجانی ایمان، مردمی بودن و ولایی بودن را سه شاخصه و رکن تفکر بسیجی توصیف کرد و گفت: تفکر بسیجی را باید در سطوح فرزانگان و نخبگان هم دنبال کرد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: هر گاه امور به خود مردم سپرده شود و مردم را از خود بدانیم انگیزه­های تلاش و خدمت بیشتر می­شود و مردم از جان و مال خود برای بهبود امور و رفع مشکلات مایه می­ گذارند که نمونه بارز آن را در اوایل انقلاب، دفاع مقدس و حتی در جبهه سازندگی و مقابله با توطئه ­های دشمنان در سالهای اخیر مشاهده نمودیم.

رئیس دستگاه قضا تکیه بر رویکرد و تفکر بسیجی را نسخه رفع و کاهش مشکلات و برطرف شدن توطئه­ ها در زمان فعلی دانست و تاکید کرد: متاسفانه در برهه ­ای از زمان از سوی برخی معاندان تلاش شد تفکر بسیجی با افراط و تندروی یکی دانسته شود و بسیجی را تنها به نظامی گری­ های غیرمعمول محدود کنند و به خیال خود اینگونه بتوانند تفکر بسیجی را تحقیر کنند که البته موفق نشدند.

آملی لاریجانی دفاع از انقلاب اسلامی در همه سطوح و جبهه ها را وظیفه بسیج دانست و افزود: نگاه ولایتمداری، نگاه اصیل و رکن تفکر بسیجی است که باید در همه سطوح گسترش یابد و البته بسیجیان عزیز هم باید در چارچوب همین نگاه حرکت کنند و حرکات و رفتاری انجام ندهند که موجب وهن شود.
 
رئیس قوه قضاییه دامنه گسترش تفکر بسیجی را فراتر از مرزهای ایران برشمرد و تصریح کرد: حضرت امام(ره) در سال ۶۷ موضوع تشکیل بسیج جهان اسلام را مطرح کرد که نکته عجیبی بود و امروز می بینیم که همین تفکر بسیجی در سوریه و عراق و سایر کشورهای جبهه مقاومت با تکیه بر نیروهای مردمی در مقابل استکبار ایستاده است؛ گرچه کشورهای سلطه و حاکمان برخی کشورهای اسلامی در مقابل گسترش این تفکر با فریبکاری و توطئه ایستاده ­اند.

آملی لاریجانی تاکید کرد: کشورهای سلطه­ گر به قدرت نیروهای مردمی جهان اسلام پی برده ­اند و با تمام توان و با فریبکاری محض درصدد از بین بردن این حرکت ها از طریق اختلاف افکنی و ترویج تروریسم هستند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه فریبکاری غرب و استکبار برای از بین بردن تفکر بسیجی و کاهش تاثیرگذاری نیروهای مردمی در جهان به سرانجام نخواهد رسید گفت: مجاهدان راه خدا عاقبت پیروز خواهند شد و امیدواریم تقویت نگاه مردمی و بسیجی در جهان اسلام موجب صیانت از نظام­ها و حکومت­های اسلامی شود.
 
آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه اشاره کرد و با تکراری و بی اثر دانستن چنین قطعنامه ­هایی گفت: در بند‌هایی از این قطعنامه که با نام سوریه تصویب شده، علیه جمهوری اسلامی ایران نظر داده شده است و همه می­ دانند که پشت صحنه چنین قطعنامه­ هایی آمریکایی­ها و اروپایی­ها هستند.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: متاسفانه مجمع عمومی سازمان ملل که باید برای احقاق حقوق مظلومان فعالیت کند حامی کشورهای استکباری و ظالم است و در آن، کشورهایی که ابتدایی ­ترین حقوق انسانها را رعایت نمی­ کنند، کاری هم به رای مردم ندارند و در واقع مصداق کامل دیکتاتوری هستند، قطعنامه­ حقوق بشری علیه ایران و سوریه تصویب می کنند که واقعا جای تأسف است.

آملی لاریجانی جنایت­ های عربستان در یمن و حمایت این کشور و برخی دیگر از کشورهای منطقه از تروریسم را مصداقی از ظلم و ستم این کشورها علیه مسلمانان با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی برشمرد و افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده ­اند آمریکایی­ها هیچ وقت دوست ما نمی شوند و باید مراقب فریبکاری آنان بود.

رئیس قوه قضاییه افزود: آنها در حالی سپاه قدس را عطف به گروه‌های تروریست خارجی در سوریه معرفی کردند که خودشان به تربیت نیروهای تروریستی، ارسال سلاح و صرف هزینه های گزاف در حمایت از تروریست­ها اقدام می کنند و می شنویم که رئیس جمهور آمریکا گفته است ما داعش را از بین می بریم؛ باید پرسید شما این چند سال کجا بودید و تا کی قصد فریبکاری دارید.

رئیس دستگاه قضا راه حل منطقی حل بحران سوریه را اتکا به رای و نظر مردم این کشور دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با منطقی کاملا روشن اعلام می­ کند این حق طبیعی مردم است و در سوریه، سرزمین­های اشغالی فلسطین، بحرین و سایر کشورهای تحت سلطه و توطئه استکبار باید به رای و نظر مردم مراجعه شود.

ایجاد کمیته اجرای سیاست های کلی محیط زیست در قوه قضائیه
 
 آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و با اعلام آمادگی قوه قضاییه برای انجام وظایف مرتبط با این سیاست ها گفت: بزودی کمیته­ اجرایی‌ شدن سیاست های کلی محیط زیست و نقش قوه قضاییه در پیگیری و اجرای این سیاست‌ها را تشکیل می دهیم و نتایج بررسی­های این کمیته در جلسه مسئولان عالی قضایی مطرح خواهد شد.
 
در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی ارائه گزارش هیئت ­های اعزامی از مسئولان قضایی به شهرستان­های استان مازندران به پایان رسید و در این باره تصمیمات لازم اتخاذ شد، بعلاوه پاره‌ای مشکلات بانک‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت که بحث و بررسی بیشتر آن به جلسات بعد موکول شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.