قدس آنلاین - ایلام: جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: روزانه حدود ۳۰ هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد می کنند.

روزانه حدود ۳۰ هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد می کنند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حسین کلانتری با بیان اینکه پیش بینی می شود روز بروز بر تعداد زائران عبوری از مرز مهران و استان ایلام افزوده شود، اظهارداشت: پیش بینی می شود در روزهای آتی، روزانه بیش از 40 هزار نفر از مرز مهران برای سفر به عتبات عالیات تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریتی استان ایلام تمام توان خود را بکار گرفته تا زمینه رفاه حال زائران و رفع نواقص و مشکلات سال گذشته را فراهم کند ضمن اینکه تاکنون مشکل خاصی در تردد زائران و ارائه خدمات به آنها نداشته ایم، افزود: با توجه به رعایت نظم و انضباط توسط زائران و داشتن گذرنامه و اخذ روادید ورود به عراق، شرایط بسیار خوبی در تردد زائران از مرز مهران وجود دارد و در سایه تلاش مسئولان و دست اندرکاران، امنیت کامل در این نقطه مرزی برقرار است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از کمک جمهوری اسلامی به طرف عراقی برای تجهیز مرز زرباطیه خبر داد و خاطرنشان ساخت: 50 درصد گیت های این مرز آمده شده و تا عصر امروز (سه شنبه) نیز 50 درصد باقی مانده راه اندازی می شوند تا در بخش ورود زائران به عراق تناسبی با حجم خروجی ها ایجاد شود.

حسین کلانتری با بیان اینکه زئران که قصد شرکت در آیین های اربعین را دارند نسبت به اخذ ویزا از شهرهای خود یا شهرهای همجوار که دفاتر نمایندگی کنسولی عراق در آنها دایر است، اقدام کنند، بیان داشت: اوج ورود زائران به مهران در روزهای پنجم و ششم آذر ماه باشد و ابراز امیدواری کرد در سایه همراهی و همکاری مردم و تلاش تمامی ارگان ها عزیمت زائران به عراق در کمال سلامت و امنیت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار دستگاه اتوبوس ایرانی نیز از مرز زرباطیه تا شهر کوت عراق و سایر استان های این کشور به منظور انتقال زائران در نظر گرفته شده که بتدریج این اتوبوس ها در حال خروج از مرز و ارائه خدمات حمل و نقل به زائران در آنسوی مرزها هستند، تأکید کرد: زائران باید خودروهای خود را در پارکینگ های در نظر گرفته شده پارک کرده و از 500 دستگاه اتوبوسی که برای انتقال آنها از پارکینگ ها به پایانه مرزی پیش بینی شده برای عزیمت به پایانه استفاده کنند زیرا از تردد خودروهای شخصی از پل زائر به سمت پایانه مرزی مهران کاملاً جلوگیری می شود.

گفتنی است مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب ایلام، نزدیکترین و امن ترین خروجی کشور به عراق است و کانون اصلی تردد زوار به عتبات عالیات محسوب می شود و هم اکنون با تلاش مسئولان ارشد کشوری و استانی زیرساخت های لازم برای تردد زوار در این مرز ایجاد شده است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.