قد س آنلاین- یزد : عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و امام جمعه شهرستان میبد خواستار بهره گیری از تمام ظرفیت‌های ملی در راستای توسعه استان یزد شد.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی برای توسعه استان یزد

به گزارش قد س آنلاین از یزد ، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد اظهارداشت : استان یزد علیرغم وجود برخی مشکلات، صلاحیت‌ لازم را برای تبدیل شدن به الگو در کشور  را دارد.

وی افزود: استان یزد در حوزه آموزش عالی نسبتا خوب عمل کرده، ضمن آنکه آموزش و پروش نیز در برخی ابعاد پیشرو و الگوست.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه یزد می‌تواند پایلوت چند طرح بزرگ فرهنگی در کشور باشد، خاطرنشان ساخت: این امر مستلزم تحرک و هماهنگی دستگاه های مرتبط در استان است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز تحقیقات ژنتیک میبد و نقش این دانش در قدرت آینده کشور‌ها اظهار امیدواری نمود تا این مرکز به ‌یک پژوهشگاه مهم مرتبط با این رشته تبدیل شود.

حجت الاسلام اعرافی، تحقق صنعت پاک و بهبود شرایط زیست محیطی همراه با توسعه فضای سبز در قالب کمربند سبز را از دیگر راهبردهای مهم در توسعه برشمرد.

امام جمعه شهرستان میبد با اشاره به بالا بودن مشارکت مردم و خودیاری در این شهرستان بیان داشت: با کمک دولت می‌توان زمینه مناسبی را برای اجرای طرح‌های بزرگ فراهم نمود.

فرهنگ اساس هر نوع توسعه‌ای است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد هم در این دیدار با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های شخصیت های ملی استان یزد گفت: فرهنگ پایه و اساس هر نوع توسعه است و بودجه نیز ابزار آن محسوب می‌شود.

حمید رضا نصیری‌زاده خاطرنشان ساخت: در برنامه ریزی‌ها و تببین راهبردهای توسعه، کسب نظر از شخصت‌های علمی، فرهنگی و صاحبنظران را یکی از رویکردهای اصلی قرار داده‌ایم.

وی افزایش برخی آسیب‌های فرهنگی نظیر حضور نابسامان اتباع بیگانه و ظهور حاشیه نشینی را هشدار دهنده تلقی کرد و گفت: آمادگی داریم تا با حمایت از طرح‌های مطالعاتی و تحقیقی، ابعاد این آسیب‌ها واکاوی شود.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: برای استقرار صنایع آلاینده و پر آب خواه محدودیت هایی لحاظ شده، ضمن آنکه کمک‌های فنی و اعتباری عموما به سوی صنایع پاک و‌های تک سوق داده خواهد شد.

احتمال بهره برداری از بیت آیت ا... حائری در سفر ریاست جمهوری

فرماندار میبد هم در این دیدار ضمن قدردانی از مسئولان سازمان مدیریت بعلت اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان خواستار افزایش اعتبارات به منظور پیشبرد طرح‌ها در این شهرستان شد.

حسین فلاح افزود: با الحاق بخش ندوشن به شهرستان میبد و به منظور افزایش شاخص‌های توسعه یافتگی در این بخش، نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

وی با اشاره به تامین اعتبار مرمت بیت آیت الله حائری اظهار امیدواری کرد تا این طرح در سفر ریاست جمهوری به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.