نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی گفت: اسلام یک دین کاملا معتدل و متناسب با شرایط اجتماعی انسان ها و زندگی مردم دنیاست.

 آیت الله واعظ طبسی در دیدار فرماندهان سپاه امام رضا(ع) : اسلام دینی منطقی، معتدل و متناسب با شرایط اجتماعی انسان هاست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، آیت الله واعظ طبسی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه امام رضا(ع)، ضمن تاکید بر اینکه هیچ یک از ادیان الهی و آسمانی و مکاتب فکری هم ردیف اسلام نیستند، اظهار کرد: این امر واقعیتی است که دنیای امروز، سیاست مداران و نظامیان جهان به خوبی آن را درک کرده اند.
وی با بیان اینکه اسلام برای هر دوره ای از ادوار زندگی انسان و برای هر مقطعی دارای برنامه است، افزود: اسلام تنها اندیشه ای است که می تواند به همه نیازهای انسان پاسخ بدهد و اینکه ما می گوییم دین از سیاست جدانیست هم به واسطه همین مطلب می باشد.
آیت الله واعظ طبسی تصریح کرد: بنا بر این ما با منطق و استدلال می گوییم که مدیریت جهان با اسلام خواهد بود.
عضو خبر گان رهبری در ادامه از اسلام به عنوان دینی سهل و در عین حال دشوار یاد و عنوان کرد: اسلام از این منظر که احکامی سخت و پیچیده ندارد، دین سهلی است. اما دشواری اسلام در فهم و آشنایی با دین، برداشت درست از اصول و مبانی و داشتن تفسیر صحیح و استفاده از آیات قرآن کریم است.

دفاع ما منطقی، اصولی و براساس اعتدال بود
وی اسلام را اهل منطق معرفی کرد و در توضیح این مطلب با اشاره به 8 سال دفاع "قابل تحسین و تقدیس" ملت ایران در برابر قدرت های جهان، اظهار کرد: امروز دنیا کاملا متوجه شده که دفاع اسلام در آن 8 سال جنگ تحمیلی، یک دفاع کاملاً منطقی و اصولی و بر اساس اعتدال بود.
آیت الله واعظ طبسی هم چنین به مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 اشاره و عنوان کرد: امروز در شرایط بحرانی جهان از منظر اقتصادی و دیگر مسائل، تیم مذاکره ما در برابر برگزیده ترین سیاست مداران دنیا به گفت و گو نشستند و در نهایت هم به لطف خداوند متعال پیروز شدند.
نماینده ولی فقیه در خراسان افزود: این سروصداهایی هم که آمریکایی ها در این مسئله راه می اندازند نشان از ضعفشان دارد.
آیت الله واعظ طبسی سپس با یادآوری قدرت، عزت، تاثیر گذاری و جایگاه نظام اسلامی در جهان امروز، وحدت و هماهنگی میان مردم واراده پولادین انسان های روشن گر، بسیج و سپاه، تصریح کرد: در چنین شرایطی آنچه ما از نظر مبانی و ارزش های دینی و منطق به آن معتقد و پایبندیم، این است که دنیا در صلح و آرامش و آسایش به سر ببرد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما با هرگونه سلطه گری و سلطه پذیری مخالف بودیم و هستیم، افزود: ما در برابر هر تجاوز گری ایستاده ایم و خواهیم ایستاد و اجازه یک وجب نفوذ در خاک جمهوری اسلامی را نداده ایم و نخواهیم داد.
وی در ادامه بر ضرورت بهره گیری از اراده ها، قدرت ها و اندیشه های مردم تاکید و عنوان کرد: مردم ما همین کسانی هستند که ارتباط عاطفی آن ها با نظام و ولایت خیلی قوی و قابل تمجید است.

رجال سیاسی دنیا قدری فکر کنند
آیت الله واعظ طبسی عزت، قدرت و تاثیر گذاری امروز نظام اسلامی را مرهون وحدت و یکپارچگی بسیج و سپاه، ازخود گذشتگی ها و ایثارها دانست و خاطر نشان کرد: باز هم می گوییم که رجال سیاسی دنیا قدری فکر کنند و از عقل و اندیشه کمک بگیرند و به جای فکر به سلطه گری و استثمار کشورهای ضعیف و منابع مالی آن ها، با منطق صحبت کنند و قدم بردارند.
وی افزود: آن ها باید بدانند که اسلام با قدرت، نفوذ و اراده مردم، تدبیر رهبری بی نظیر، استفاده از توصیه های امام راحل، عشق و علاقه مردم و آمادگی مردم برای شهادت، با همین منطق قدم بر می دارد. آن ها باید این تخیلات و افکار شیطانی را هم از مغزشان بیرون کنند و بدانند که در برابر تجاوز گری چوب خواهند خورد و عزت و قدرت اسلام افزون خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان سپس حضور رئیس جمهور روسیه در ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: اینکه آقای پوتین بعد از ورود به تهران مستقیم به دیدار رهبری می روند و یک قرآن خطی به ایشان هدیه می دهند، پیام های مهمی دارد و بسیار قابل توجه است.
آیت الله واعظ طبسی افزود: همان شرایطی که برای اتحاد جماهیر شوروی اتفاق افتاد، می تواند برای آمریکا هم رقم بخورد، اما ما به دنبال این مسائل نیستیم و همه را به صلح، همراهی و همکاری، احترام به مردم و عدم دخالت در امور کشورها دعوت می کنیم و در صورت رعایت این موارد آماده هرگونه همکاری نیز خواهیم بود.

دقت و بصیرت
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری گفت: از نیروهای عزیز بسیجی و سپاهی انتظار می رود که در مسائل فرهنگی و معارف دینی و مسائل سیاسی و اجتماعی با دقت و بصیرت بیشتری مطالعه کنند.
آیت الله واعظ طبسی با تاکید بر اینکه بخشی از تشکیلات بسیج و سپاه باید به این امر اختصاص یابد، افزود: یک مجموعه کامل، منسجم و هماهنگ متشکل از بسیج، سپاه، عموم مردم و به طور ویژه روحانیت باید این امر را پیگیری کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان افزایش تعامل سپاه و بسیج با حوزه های علمیه را خواستار شد و گفت: بیشتر افرادی که در تاریخ ما منحرف شدند و سقوط کردند، کسانی بودند که در برابر روحانیت ایستادند.
در ابتدای این دیدار نیز سردار نظری؛ فرمانده سپاه امام رضا(ع) و حجت الاسلام والمسلمین حسینی؛ نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) به تشریح برخی از فعالیت ها و برنامه های سپاه و بسیج در عرصه های گوناگون پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.