رها حاتمی: از اول هم كار سخت بوده. چه روز‌هايي كه تيم ملي هندبال ايران بعد از يك تورنمنت تداركاتي نااميدكننده در تونس به مصاف عمان و ازبكستان رفت، چه ديدار سختي كه مقابل ژاپن پشت سر گذاشت...

نبرد حساس تیم ملی هندبال با  بحرین

رويارويي با قطر هم جاي خود دارد. شاگردان عرفان با عبور از اين تيم ها  كه همگي جز بازي با قطر، به برد ختم شد، براي قطعي كردن صعود به نيمه نهايي، روبهروي عربستاني قرار گرفت كه هر كاري ميتوانست انجام داد، اما راه به جايي نبرد تا بچههاي ايران با پيروزي 30 بر 24، خيالشان بابت صعود به نيمه نهايي راحت شود، اما اين تورنمنت راحتي ندارد. بازي كره و بحرين كه آغاز شد، دوباره دلشوره تمام تيم را گرفت. نه اينكه بچه ها چشم و گوش بسته پا به اين مسابقه گذاشته باشند، ميدانستند كره چيست و بحرين چطور كثيف بازي ميكند- اگر لازم شود- اما تلاش اين دو تيم براي دوم نشدن و نرسيدن به قطر، براي تك تك بچههاي ايران كه اين بازي را از نزديك ميديدند، جالب بود. كره و بحرين هر كاري ميتوانستند انجام دادند تا برنده اين بازي باشند اما نمايش اين دو تيم نشان داد كه هندبال 60 دقيقه است و تيمي پيروز ميشود كه براي هر 60 دقيقه برنامه داشته باشد. همين اصل بود كه بحرين را در پايان بازي به عنوان برنده و حريف ايران در نيمه نهايي معرفي كرد؛ تيمي كه بوروت ماچك، سرمربي سابق تيم ملي ايران را بالاي سر خود ميبيند. اينجاست كه بايد گفت تمام روزهاي تيم ملي هندبال ايران در اين تورنمنت سخت بوده، اما امروز سخت تر است. عرفان اسماعيلاگيچ كه به نظر ميرسد، هنوز خيلي در تيم ملي ايران جا نيفتاده، تيمش را روبهروي بحريني ميچيند كه سرمربي اش، بچههاي ايران را بيشتر از عرفان ميشناسد؛ ماچكي كه هم در بازيهاي آسيايی گوانگجو  و هم در بازيهاي آسيايي اینچوان، سرمربي تيم ملي ايران بوده و رابطه عاطفي بسيار خوبي هم با بچههاي ايران داشته است. به خاطر حضور ماچك است چند ساعت مانده به بازي، وقتي با ملي پوشان ايران صحبت ميكنيم، ميگويند، كاش كره حريف ايران در نيمه نهايي ميشد!

نه اينكه كره حريف ساده اي باشد. هر دو تيم سخت اند اما تيم ملي ايران امروز بايد برنده باشد تا خيالش بابت ماندن در ميدان رقابت براي صعود به المپيك راحت شود؛ در غير اين صورت بايد در رده بندي، بازي سختتري داشته باشد. تيم اول مستقيم به المپيك ميرود و دوم و سوم بايد در تورنمنتهاي ديگر شركت كنند، پس از چهار تيمي كه به نيمه نهايي رسيدهاند، همه ميخواهند به المپيك بروند يا حداقل فعلاً اميدشان را زنده نگه دارند، پس امروز بايد برد. برندههاي دو بازي امروز به مراتب بازي راحتتري در فينال خواهند داشت تا بازنده هايي كه يكي از بينشان حذف ميشود.

 

 

zoom

تيم ملي هندبال ايران كه با نتيجه 39 بر 31 و 33 بر 18 برابر عمان و ازبكستان پيروز شد، در بازي سوم با نتيجه 31 بر 27 از سد ژاپن گذشت، اما در بازي چهارم حريف قطر نشد و با اختلاف زياد و نتيجه 32 بر 17 به اين تيم باخت. در بازي پنجم از مرحله گروهي، بچههاي ايران 30 بر 24 از سد عربستان گذشتند و با اين شرايط به نيمه نهايي رسيدند. ديداري كه امروز از ساعت 30/16 برگزار ميشود. بازي ديگر اين مرحله نيز دو ساعت بعد يعني از ساعت 30/18 بين قطر و كره جنوبي برگزار ميشود تا چهره فيناليست ها مشخص شود. قهرمان اين تورنمنت مستقيم به المپيك صعود ميكند و تيمهاي دوم و سوم بايد در دو تورنمنت مجزا شركت كنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.