قدس آنلاین- ایلام: جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: طی روزهای اخیر حجم تردد زائران از مرز بین المللی مهران نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۸ درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش ۶۸ درصدی تردد زائران از مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام،حسین کلانتری در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ما با بیان اینکه از 25 آذر سالجاری تا دیروز، بیش از 240 هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران برای حضور در مراسم معنوی اربعین حسینی، وارد کشور عراق شده اند، اظهار داشت: سال گذشته و در طول همین مدت زمان،  138 هزار نفر برای شرکت در آیین کنگره عظیم اربعین از طریق مرز مهران به خاک کشور عراق وارد شدند.

وی با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته بیش از 65 هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران رهسپار کشور عراق شده اند، افزود: با بسیج تمام نیروهای مردمی و اداری و با  فراهم کردن کلیه امکانات و تجهیزات لازم برای  اسکان موقت، پذیرایی و خدمات رسانی به زائران عزیز، تمام سعی خود را بکار گرفته ایم تا مشکلات فراروی زائرین به حداقل برسد و آنان با خاطره ای خوش و به سهولت از مرز تردد نمایند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با تأکید بر اینکه زائران لازم است که قبل از ورود به پایانه مرزی مهران از طریق دفاتر صدور ویزای شهرهای مبدأ و مناطقی که نمایندگی کنسولگری عراق در آنها دائر است نسبت به تهیه ویزا اقدام کنند، بیان داشت: در پایانه مرزی مهران ویزا و گذرنامه صادر نمی شود و از زائرین بدون گذرنامه و ویزا تقاضا می شود که از حضور در مرز مهران جداً خودداری کنند.

حسین کلانتری با بیان اینکه در طول یکسال اخیر اقدامات زیرساختی مناسب و امکانات مطلوبی در مرز بین المللی مهران ایجاد شده است، خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون نفر از طریق مرز مهران راهی عتبات عالیات شوند.

وی بر پوشش مناسب، مستمر، سریع، دقیق و شفاف این رویداد بزرگ معنوی - مذهبی از سوی رسانه های دیداری و شنیداری بویژه صدا و سیما تأکید و تصریح کرد: امید است امسال زوم دوربین های رسانه ملی و شبکه های سراسری به طرف مرز مهران بیشتر و بهتر بچرخد تا اوج خلوص و دلدادگی زائران و مردم ایلام و مهران به نمایش درآید.

گفتنی است مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور است که در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است و سال قبل بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند و پیش بینی می شود که امسال بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.