در جریان سانحه رانندگی در جاده شادمهر - کاشمر تنها متخصص جراح مغز و اعصاب این شهرستان جان باخت.

جان‌باختن تنها جراح مغز و اعصاب کاشمر/ وزیر بهداشت درگذشت دکتر پویان را تسلیت گفت

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این حادثه ساعت 12.50 دقیقه ظهر دیروز در کیلومتر پنج جاده کاشمر - شادمهر طی برخورد خودروی سواری با یک دستگاه کامیون رخ داد. 

بنابراین گزارش طی بررسی اولیه مشخص شد راننده خودروی سمند که از کاشمر به سمت مشهد در حرکت بوده به دلیل انحراف به چپ با کامیون حامل نوشابه که از سمت مشهد به کاشمر در حال حرکت بوده برخورد کرده است.

طی این حادثه دکتر علی پویان راننده خودرو سواری سمند در دم جان باخت.

طبق گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر مرحوم پویان امروز برای انجام پاره ای کارهای اداری عازم مشهد بود و دچار سانحه شد.

وی افزود: تاکنون برای سالها مجبور بودیم بیماران ضربه مغزی کاشمر را به رغم راه اندازی بخش آی.سی.یو اما بخاطر فقدان جراح متخصص مغز و اعصاب به مشهد اعزام کنیم که با حضور مرحوم دکتر پویان قرار بود بیماران ضربه مغزی در کاشمر مداوا شوند.

وزیر بهداشت در گذشت جانگداز دکتر پویان؛ جراح مغز و اعصاب در سانحه رانندگی را تسلیت گفت

متن پیام تسلیت وزیر بهداشت به شرح زیر است: 

 دکتر علی پویان، انسانی شریف از خیل بزرگ مردان و دلیر زنانی بود که در قامت طبیبانی دلسوز و درد آشنا، خدمت در نقاط محروم را برمی گزینند؛ از آرامش خود و خانواده شان چشم می پوشند تا دردی را التیام و جان هموطنی را حیات دوباره بخشند. ایشان ستارگان درخشان آسمان پر فروغ علم این سرزمین کهن هستند که پرتو دانش، اخلاق و انسانیت شان جاودان خواهد ماند. ستاره های بی افولی که راهنمایان فردا و فرداهای جوانان برومند ایران عزیز خواهند بود.

 

اما صد افسوس که سرمایه هایی چنین گران قدر در حوادثی جان به جان آفرین تسلیم می کنند که پیشگیری از آنها دشوار نیست.

 

اینجانب درگذشت جانگداز دکتر پویان (جراح مغز و اعصاب) را به همسر و خانواده محترمش، جامعه پزشکی و مردم شریف ایران تسلیت عرض می نمایم. در حالی که می دانم جای خالی چنان انسان ارجمندی به سادگی پر نخواهد شد، در عین حال اطمینان دارم، سپید پوشان این دیار با ایمان و عزمی راسخ، راه او را ادامه خواهند داد؛ انسانهای شریفی که رفع رنج و درمان درد هموطنان را بر آسایش خویش ترجیح می دهند.

 

 

                                               دکتر سید حسن هاشمی

                                         وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

گفتنی است؛ دکتر پویان بعد از سالها به منظور تامین نیروی متخصص، در بیمارستان کاشمر مشغول به کار شد و روز قبل از این حادثه، نخستین عمل جراحی خود را در شهرستان کاشمر انجام داده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین کاشمری IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    1 0
    15 سال طول کشید تا تلاش مسئولان بهداشت و درمان کاشمر برای جذب متخصص جراح مغز و اعصاب نتیجه دهد تا هر روز شاهد اعزام مردم منطقه ترشیز برای جراحی به مرکز استان نباشیم؛ چراکه بسیار اتفاق افتاده بود که در این محور یا داخل شهر بر اثر وقوع حوادث دچار مرگ مغزی می‌شدند. این جراح جوان به عنوان سرمایه‌ای معنوی در این کشور بود که پذیرفت به کاشمر بیاید تا از اعزام بیماران حادثه‌دیده به مرکز استان جلوگیری شود و مردم هزینه‌های کمتری را متحمل شوند، اما امروز خود فدای بی‌مهری مسئولانی شد که در این سال‌ها مسائل بسیاری برایشان مهم بود الا دو بانده شدن محور شادمهر به کاشمر که سال‌هاست به جاده مرگ شهرت یافته و جان افراد بسیاری را گرفته است. عرض کم این جاده و ترافیک بالای آن همواره حادثه‌ساز بوده است و این‌بار نوبت فرزند رشید و متعهد این مرزوبوم بود که خونش این جاده را رنگین کند. متاسفانه به دلیل عدم تامین اعتبار مورد نیاز جهت دوبانده شدن تا کنون جاده 57 کیلومتری کاشمر به شادمهر جان بسیاری از هموطنانمان را از جمله کودک چهارساله تا تنها جراح متخصص مغز و اعصاب این شهرستان را گرفته است.
  • صبا IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    3 0
    ای وای چقدر هم جوان بوده خدا بیامرزدش
  • عبدالله IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    2 0
    باید ماشین خارجی سوار میشد.