قدس انلاین: زیارت امام حسین (ع) از جمله اموری می باشد که برای آن اجر و پاداشی منحصر به فرد ذکر شده است، چنانکه در این بین گروهی خاص به دعا در حق این زائرین می پردازند.

۳ گروه که برای زائران ابا عبداللَّه (ع) دعا می کنند

به گزارش قدس انلاین، بر اساس آنچه در روایات آمده، زائران حسین بن علی (ع) مورد توجه و دعای مقربین خداوند قرار می گیرند که برخی از آنان عبارتند از:
فرشتگان
در این باره معاویة بن وهب گوید: امام صادق (ع) به من فرمودند: زیارت حسین (ع) را ترک مکن، آیا دوست نداری از کسانی باشی که فرشتگان برای آنان دعا می‌کنند؟
حضرت فاطمه (س)
از امام صادق (ع) نقل شده که بیان داشتند: انَّ فاطِمَةَ علیها السلام بِنْتَ مُحَمَّد صلی الله علیه و آله تَحْضَرُ لِزُوّارِ قَبْرِ ابْنَها الحُسَین علیه السلام فَتَستَغْفِر لَهُمْ ذُنُوبَهُمْ؛ همانا فاطمه دختر رسول خدا (ص) حضور می‌یابد و برای آمرزش گناهان زائران قبر فرزندش حسین (ع) از خداوند طلب مغفرت می‌کند.
ائمه اطهار (ع)
معاویة بن وهب گوید: امام صادق (ع) به من فرمودند: زیارت حسین بن علی (ع) را به دلیل ترس ترک مکن، زیرا آن کس که زیارت آن حضرت را ترک کند، آنچنان پشیمان شود که آرزو می‌کند کاش قبر حسین بن علی (ع) نزد او بود و آن را زیارت می‌کرد. آیا دوست نمی ‌داری خداوند تو و اطرافیانت را از کسانی قرار دهد که رسول خدا (ص)، علی بن ابی‌طالب (ع)، فاطمه (س) و ائمه (ع) برای آنان دعا می‌کنند؟

منابع:

1-ابن قولویه، کامل الزیارات: 128.

2-قاضی ‌عسکر، آداب سفر و زیارت عتبات عالیات: 172-170.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.