مسئول هماهنگی مدیران عامل سازمانهای مدیریت پسماند کشور گفت : خراسان رضوی در تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان ها در سطح کشور پیشگام است .

خراسان رضوی پیشگام در تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان ها

به گزارش قدس آنلاین علی نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این طرح برای اولین بار در سطح کشور به همت استانداری خراسان رضوی کلید خورده است .

وی با بیان اینکه این طرح به منظور توانمندسازی شهرستان ها در مبحث مدیریت پسماند اجرا می شود ، تصریح کرد : هم اکنون این طرح در شهرستان های شمالی خراسان رضوی نظیر قوچان ، درگز ، باجگیران و کلات در دست اجراست .
نجفی گفت : در این طرح استان خراسان رضوی به 17 منطقه تقسیم شده و مشهد به عنوان مرکز این دوره های آموزشی را برای این مناطق برگزار می کند .
وی ادامه داد : از زمان آغاز دوره آموزشی تا فرایند تهیه و ارائه طرح جامع حدود یکسال به طول می انجامد .
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود : بررسی و شناخت وضعیت کمی و کیفی مراکز بازیافت پسماندهای شهری، جمع آوری و حمل پسماند، پردازش و دفع پسماند و انطباق آنها با نیازهای فعلی و آتی شهرها و شهروندان در شهرهای مختلف کشور با هماهنگی مراجع ذیربط و همکاری شهرداریها از جمله رویکردهای طرح جامع مدیریت پسماند است .
نجفی گفت : همچنین برای ارتقاء دانش و تکنولوژی مدیریت پسماند یک دوره آموزشی اردیبهشت ماه سال آینده با همکاری سازمان توسعه همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) ویژه مدیران پسماند خراسان رضوی در مشهد برگزار خواهد شد .
روزانه هزار و 500 تن زباله در شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد تولید و 185 تن از این مقدار به صورت زباله خشک توسط شهروندان تفکیک می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.