قدس آنلاین- تبریز: رئیس اداره بهزیستی عجب‌شیر گفت: متأسفانه بعضی از مسئولان به دلیل اینکه یا فنی نیستند و یا با فکر کار نمی‌کنند، تمام مسائل معلولان در بحث پیاده‌روسازی نظیر رنگ موزائیک یا نوع موزائیک را می‌بینند.

مسئولان حل مشکلات معلولان را در رنگ موازئیک می‌بییند
به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  ناصر کهتری در جلسه ساماندهی معابر و مناسب‌سازی محل تردد معلولان و سالخوردگان با محوریت الگوی مناسب‌سازی سطح شهر عجب‌شیر با ارائه گزارشی از آمار معلولان در این شهرستان اظهار داشت: امکانات باید به گونه‌ای بسیج شود تا بیشترین خدمات به توان‌جویان ارائه شود.

وی با تصریح اینکه در بحث پیاده‌روسازی هزینه‌های زیادی صرف می‌شود ولی بعضاً مشکلاتی در اجرا دیده می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه بعضی از مسوولان به دلیل اینکه یا فنی نیستند و یا با فکر کار نمی‌کنند، تمام مسائل در بحث پیاده‌روسازی نظیر رنگ موزائیک یا نوع موزائیک را می‌بینند اما اصول فنی در رابطه با مسائل معلولان را نمی‌دانند و رعایت نمی‌کنند.

ناصر کهتری عمده‌ترین مشکلات موجود در شهرستان عجب‌شیر را عدم وجود کلینیک‌های توانبخشی با توجه به آمار بالای معلولان جسمی حرکتی، شنوایی و غیره، عدم مناسب‌سازی محیط شهری به عنوان ماده دو قانون حمایت از معلولان، عدم توجه سازمان‌ها و نهادهای دولتی شهرستان در زمینه استخدام سه درصد به عنوان قانون حمایت از معلولان عنوان کرد.

مناسب‌سازی تردد معلولان در ادارات و نهادهای دولتی توسط مسوولان ادارات و ایجاد مبلمان شهری در شهر و احداث ساختمان‌ها، رعایت حقوق معلولان توسط شهرداری و نظام مهندسی، پیگیری پارکینگ مخصوص برای معلولان در شهر و ارائه آموزش‌های لازم برای افراد زیرپوشش توانبخشی و تامین نیازهای معلولان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.