قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی در خیل عظیمی از زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: در این روزها بچه‌های ابی‌عبدالله (ع) در جاده‌های کربلا پیاده می‌روند، این زائرین هم می‌خواهند هم ‌قدم با بچه‌های امام حسین (ع) در مسیر کربلا راه را طی کنند و اربعین به کربلای امام حسین (ع) برسند.

چرا مردم برای اربعین پیاده به کربلا می‌روند؟

به گزارش قدس انلاین، آیت الله علم الهدی بیان داشت: این‌که اربعین اول اهل بیت برگشتند یا نه، آنچه مسلم است این است که اهل ‌بیت اربعین اول برگشتند؛ چرا در همه زیارتها، از قدیم رسم است که اربعین پیاده به کربلا بروند. با وجود اینکه نیمه شعبان زیارتی امام حسین (ع) است اما رسم نیست پیاده به کربلا بروند، ماه رجب زیارتی سیدالشهدا است اما باز هم رسم نیست پیاده کسی کربلا برود. حتی روز عاشورا کسانی که می‌خواهند بروند عاشورای امام حسین (ع) را در کربلا برقرار کنند، پای پیاده نمی‌روند. اما اربعین را افراد پیاده می‌روند چون اربعین را هم‌قدم با بچه‌های امام حسین (ع) باشند.

امام جمعه مشهد افزود: در این روزها بچه‌های ابی‌عبدالله (ع) در جاده‌های کربلا پیاده می‌روند، این زائرین هم می‌خواهند هم ‌قدم با بچه‌های امام حسین (ع) در مسیر کربلا راه را طی کنند و اربعین به کربلای امام حسین (ع) برسند.

وی خاطر نشان کرد: پیاده‌روی در اربعین از قدیم ‌الایام رسم شده، اما خیلی فرق می‌کند با پیدا رفتن کنونی. این مظلومین کربلا پیروزمند دارند برمی‌گردند کربلا، به پیروزی رسیدند، در کوفه به پیروزی رسیدند، در شام به پیروزی رسیدند، این مظالمی که دشمن بر اهل‌بیت وارد کرد به خاطر مردانگی، پایمردی، قدرت و به خاطر نیروی مقاومت این‌ها در مسیر انقلاب بود، دشمن را مستأصل می‌کردند و آنان انفعالی به این‌ها ظلم می‌کردند. بر این اساس پیاده روی کنونی در راستای همدردی با این مظلومین کربلا می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.