قدس آنلاين-ايلام: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون ۸۵۰ میلیارد ريال در زمينه زیرساخت های ارتباطی در استان ایلام سرمایه‌گذاری شده است.

سرمايه گذاري ۸۵۰ ميلياردي ارتباطات در ایلام

به گزارش قدس آنلاين از ايلام، محمود واعظي در جلسه شورای اداری استان که در پایانه مرزی مهران با حضور استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: تا پایان سال نيز 350 میلیارد ريال دیگر در اين استان هزينه و سرمايه گذاري خواهد شد تا زیرساخت‌های ارتباطی ايلام به نحو شايسته اي بهسازي و احياء شوند.

وی با با بيان اینکه با همكاري خوب مجموعه هاي امنيتي خوشبختانه امنیت مرز مهران به‌ صورت همه‌جانبه تأمین شده است، افزود: دستگاه‌های امنیتی جمهوري اسلامي ايران با هماهنگی هم توانستند اجلاس سران نفت و گاز را نيز به‌خوبی در تهران مديريت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اينكه در استان ایلام مجموعه‌ای همدل دورهم جمع شده‌اند و تمام مشکلات را با توجه به اختلاف‌سلیقه‌ها برطرف مي سازند، بيان داشت: مردم استان ایلام و کشور لایق توجه همه جانبه اند.

محمود واعظي با بيان اينكه استان ایلام درگذشته کمتر موردتوجه بوده و اربعین حسینی بهانه‌ای شده است تا زیرساخت هاي این استان را بهبود بخشيم، يادآور شد: مردم ایلام با تمام گرفتاری‌های شخصی از ماه‌ها قبل به دنبال تأمین خدمات برای زائرین اربعین هستند و باید با تأمین زیرساخت‌ها، دين خود را به این مردم دلسوز ادا نماييم.

وي اختصاص ردیف بودجه مشخص و ثابت برای برگزاري باشكوه مراسم اربعین حسيني در سال هاي آينده را مورد تأكيد قرار داد و تصريح كرد: این پیشنهاد را به همکارانم در دولت داده ام و تنها بودجه ملي می‌تواند تمام نیازهای مردم اين استان مرزدار را تأمین نمايد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین پهنای باند استان تا حد لازم را ضرورتي اجتناب ناپذير ارزيابي و تأكيد كرد: در اين خصوص هیچ مشکلی حتي در ایام اربعین نداريم و آمادگي كامل داريم تا در صورت نياز، پهنای باند را تا 20 برابر افزایش‌دهيم.

محمود واعظي واعظی به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی‌اشاره كرد و گفت: امروزه در همه کشورهای دنيا تمام خدمات اینترنتی رایگان و غیر رایگان توسط بخش هاي خصوصي مديريت مي شود.

وی با بیان اینکه مسئولان استان ایلام از يكسال پيش برای رفع مشکلات اربعین تمام تلاش خود را بكار گرفته اند، اظهار داشت:  مردم و و مسئولان اين استان با همدلی و همزبانی و با تمام توان برای خدمات دهی به زائران اربعین پای کار هستند و حق هم دارند که از اظهار نظر برخی مسئولان نسبت به مرز بين المللي مهران، نارحت شوند

گفتنی است مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور است که در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است و سال قبل بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند و پیش بینی می شود که امسال بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.